مشاوره تربیت کودک لجباز بسیار ضروری است

 
4.7 / 5 ( 4 votes )

تربیت کودک لج

تربیت کودک لجز امری سخت و دشوار است و برخورد کودکان لجز برای والدین چالشی بسیار بزرگ است مخصوصا هنگامی که آنها  کودکان خود را به انجام دادن کارهای اساسی مانند حمام کردن ، خوردن غذا یا رفتن به رختخواب وادار میکنند . والدین به طور غریزی و ناآگاهانه بعضی عملکرد های خود رفرهای لجزانه را کودکان خود تشویق می کنند . از این رو استفاده از مشاوره کودک امری ضروری است . بچه های لجوج ، بسیار حساس به نحوه برخورد شما خودشان هستند .

آنها به واکنش های شما نسبت به کارهایشان دقت بسیار دارند پس تربیت کودک لجز مراقب تن صدا ، لحن حرف زدن ، زن بدن و لغت نامه ای شید که از آن استفاده می کنید . تربیت کودکان لجز بهترین راه برای مقابله این است که به آنها نشان دهید که رفر آنها غلط و کلافه کننده است . توجه به رفر خوب آنها اثری بسیار بر این امر دارد برای نتیجه مطلوب به این امر دقت بسیار کنید .

چگونگی تربیت کودک لجز

چگونگی تربیت کودک لجز اگرچه امری دشوار است اما استفاده از مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی حد زیادی آسان میشود . شما بتوانید به راحتی تربیت فرزند خود موفق شید . بچه شما می تواند همچنان لجوج و خشمگین شد و بگوید : ” من به رختخواب نمی روم ! ” هنگامی که این اتفاق می افتد ، آرامش خود را حفظ کنید و به آنها بگوئید ” خوب ، این یکی از انتخاب ها نبود ” . شما می توانید همان کار را چندین ر صورت نیاز انجام دهید و به همان اندازه آرامش خود را حفظ کنید . به عنوان مثال ، پرسیدن از فرزندن برای انتخاب یک لس از کمد لس می تواند آنها را گیج کند .

شما می توانید از طریق کم کردن گزینه های او و برداشتن دو یا سه لس که توسط شما انتخاب شده است ، از این مشکل اجتناب کنید این یکی از هزاران راه چگونگی تربیت کودک لجز است . بچه ها آزادی ذهن خود را دوست دارند و از ید ها و نید ها بیزارند و دوست ندارند که به آنها گفته شود چه ید بکنند یا نکنند . مثلا به فرزند لجز چهار ساله خود بگویید که او ید ساعت نه بعد از ظهر رختخواب شد ، و همه چیزی که از او یافت خواهید کرد ، صدای بلند ” نه ” است . پسر پنج ساله خود را برای خرید اسب زی ببرید و چیزی دخترانه انتخاب کنید و خواهید دید او آن را نخواهد خواست . بچه ها مطیع همیشگی دستورات شما نیستند . پس سعی کنید به بچه ها گزینه بدهید از میان آنها انتخاب کنند .

 

مشاوره تربیت کودک لجز

مشاوره تربیت کودکان لجز مبحثی مخالف اعمال خشونت بر روی کودک است اما گاها کودک لجز به نوعی از تنبیه هم نیاز دارد ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه کودک لجز را تنبیه یا مجازات کنیم ؟ کودکان به قوانین و نظم و انضط نیاز دارند . بچه های شما ید بدانند که برای اعمالشان عواقب خوب یا بدی وجود خواهد داشت . اطمینان حاصل کنید که آنها کاملا از عواقب شکست قوانین آگاه هستند . پیامد ها ید فوری و صریح شند ، بچه ها به نحوی برخورد کنید بتوانند اقدامات خود را فورا به نتیجه پیوند دهند . این امر به مقدار زیادی آرام و خلاق شید . به یاد داشته شید که این مطلب به این معنی نیست که کودک را مجازات کنید بلکه عث می شود که متوجه شوند رفر آنها اشته است .

ژنتیک و یا رفر والدین

مبحث چگونگی تربیت کودک لجز به راه هایی برای مقابله سرسختی کودک مورد لس پوشیدن اشاره کردیم صورت مخالفت شدید کودک و اگر تعیین یکی از لس های کودک برای شما مهم است و دوست دارید آن را بر تن کودک خود ببینید بخش سخت و مهم این است که تفاوت بین عزم و استبداد را بدانیم . استقلال و یا اراده قوی به عنوان یک عزم مستحکم برای انجام کاری یا عمل به نحوی خاص تعریف شده است . به عرت ساده وقتی کودک آن لس را رد می کند که افکار، رفرها و اعمال خود را بدون توجه به فشار خارجی انجام دهد غیر این صورت، تغییر می کند .

مقاومت و لجاجت کودکان می تواند ژنتیک و یا از رفر والدین بدست آمده شد و گاها ممکن است که شما رفرن به طور تصادفی به کودک خود آموزش داده اید که لجوج شد . یک عمل مقاومتی اکنون می توانید آگاهانه به کودک خود پوشیدن لس کمک نکنید و خواهید دید او رفر خود را به خوبی تغییر میدهد اینها از بهترین راه های مشاوره تربیت کودکان لجز هستند .

آموزش تربیت کودکان لجز

آموزش تربیت کودکان لجز نیازمند محیط زیستی بدون تنش را خانه است . کودکان از طریق مشاهده و تجربه یاد می گیرند . اگر والدینشان همیشه مدعی شند ، آنها یاد خواهند گرفت که این را تقلید کنند . اختلافات زناشویی بین والدین می تواند منجر به ایجاد یک محیط پر تنش خانه شود ، که بر خلق و خوی کودکان ثیر می گذارد . بر اساس یک مطالعه، اختلافات زناشویی ممکن است منجر به برداشت اجتماعی غلط و حتی پرخاشگری و لجاجت شدید کودکان شود . اگرچه تربیت کودکان لجز بسیار دشوار است ، اما هنگامی که شما یک کودک لجوج  برخورد می کنید ، می توانید لجاجت را تبدیل به آرامش و ک متقابل کنید .

شما می توانید رفر خشونت آمیز و مهاجم کودک خود را به وسیله صحبت کردن مورد آن مسئله آرام کنید . مثلا توضیح دهید که چگونه یک کار به ستی انجام میشود و انجام ست آن چق لذت بخش است .

 

نحوه واکنش به کودک لجز

بچه ها وقتی غذا می خورند خیلی سرسخت و لجوج هستند . مبحث مشاوره تربیت کودک لجز همانطور که گفته شد  شما همیشه نمی توانید بچه خود را به گونه ای تغذیه کنید که او می خواهد . بهترین راه برای غذا خوراندن به بچه لجوج این است که اطمینان حاصل کنید فرزندن هنگام غذا خوردن شاد شد . از شیوه های خلاقانه برای ارائه غذا به فرزند کوچک خود استفاده کنید . او را میز غذا گیر کنید ( از او بخواهید جدول غذا را تنظیم کند، و چیدن غذا به شما کند و غیره) یا گاها مقدار کمی از یک دسر خوشمزه بعد از غذا او را وسوسه کنید غذایش را تکمیل کند .

چگونگی تربیت کودک لجز میتواند تغییری نحوه واکنش به شما داشته شد . به جای اینکه به آنها بگوید چه کاری انجام دهند ، آنها همکاری کنید . از اظهاراتی مانند « بگذارید این کار را هم انجام دهیم …» ، « چطور است ما هم آن را امتحان کنیم … » به جای « من می خواهم که شما آنرا انجام دهید … » استفاده کنید . از فعالیت های سرگرم کننده برای تربیت کودک لجز استفاده کنید .

بهتربن روش تربیت کودک لجز

بهترین روش تربیت کودک لجز این است که برای ک بهتر رفر کودکی خود، سعی کنید نگاهی فهیم به وضعیتش نگاه کنید . خودن را جایگاه فرزندن بگذارید و سعی کنید تصور کنید که چه ید بکنید به نحوی رفر کنید که ست شد . هرچه بیشتر فرزندن را بشناسید برای اینکه بتوانید لجاجت او مقابله کنید بهتر است . حتی حالی که به خواسته های فرزند خود توجه نمی کنید فرزند همزیستی کنید . شما می توانید ناامیدی ، خشم و سرخوردگی فرزند خود را ک کنید و آنها را حالی که شرایط ناپایدار هستند حمایت کنید . مبحث آموزش تربیت کودکان لجز نکات تربیتی فراوانی را آموختیم اما این مبحث چند راه تربیتی مفیدتر به شما معرفی میشود . این راه ها شامل موارد زیر است ؛

  • آرام بودن
  • احترام به کودک
  • مذاکره کردن
  • همکاری کردن
  • ک دیدگاه کودک
  • تقویت رفر مثبت

رفر های کودک لجز

جیغ کشیدن یک کودک هنگامی که یکی از والدینش فریاد زده طبیعی ست ، مکالمه عادی بین یک والد و یک کودک را به یک مسابقه فریاد تبدیل نکنید . فرزند شما ممکن است پاسخ شما را به یک دعوتنامه برای مرزه کلامی تبدیل کند . این تنها شروعی برای بدتر شدن شرایط است . وظیفه شما این است که مکالمه را به یک نتیجه گیری عملی هدایت کنید چون شما بزرگسال هستید . برای حفظ آرامشن ، مراقبت از خود ، استفاده از مشاوره خانواده ، ورزش ، یا گوش دادن به موسیقی را انجام دهید .

به موسیقی تسکین دهنده گوش دهید، موسیقی آرام و مفهوم را خانه بخوانید حتی بچه هاین بتوانند گوش دهند . گاها حتی موسیقی مورد علاقه ی بچه ی خود را لبخوانی کنید . به این ترتیب ، شما می توانید نتیجه مثبت خود را به دست آورید و همچنین آنها را قا به عقب نشینی کنید . اگر می خواهید فرزندانن به شما و تصمیمات شما احترام بگذارند ، ید به آنها احترام بگذارید . اگر شما بی احترامی را به او تحمیل کنید و بیاموزید او را به فردی مستکبر و مریض تبدیل کرده اید . اینجا چند راه وجود دارد که آن می توانید نسبت به رابطه خود کودک و حفظ احترام مابین خودن کمک کنید : دنل همکاری کودک شید ، البته بر پایبندی به دستورالعمل ها اصرار نکنید .

 

مذاکره کوک لجز

قوانین سازگار برای همه فرزندان خود داشته شید و فقط به خاطر این که راحت هستید و برای راحتی خودن این کار را نکنید . همدی آنها بسیار مهم است . هرگز احساسات یا ایده های کودک خود را نادیده نگیرید . اجازه دهید فرزندان شما آنچه را که می توانند برای خود انجام دهند ، وسوسه ای برای انجام کارها بصورت دزدکی نداشته شند ، این نکته همچنین به آنها می گوید که به آنها اعتماد دارید . تربیت کودک لجز گاهی لازم است فرزندانن مذاکره کنید. برای بچه ها عادی است وقتی که آنها چیزی را که می خواهند یافت نمی کنند لجاجت یا پرخاشگری کنند .

اگر می خواهید آنها به حرف گوش شما کنند ، ید بدانید چه چیزی آنها را از انجام این کار متوقف می کند . شروع کنید به پرسیدن چند سؤال از قبیل « چه چیزی عث ناراحتی شما می شود ؟ » ، « آیا چیزی مهم است ؟ » یا « آیا چیزی را میخواهید ؟ »  . برای یافت آنها مورد آن صحبت کنید . مذاکرات لزوما به این معنی نیست که شما همیشه به برآوردن خواسته های کودک خود می پردازید . برای مثال، ممکن است فرزندن مایل به خواب ساعت تنظیم نشده شد . به جای اصرار کردن، سعی کنید یک ساعت مورد پذیرش متقابل بخوابید که برای هر دو شما مناسب شد.

روش های تربیتی مناسب

زمان هایی وجود دارد که شما نمی دانید که کودکان لجوج چه کار کنید راهی برای کنترل خشم و رفر تهاجمی کودک خود ندارید اما اگر بدون تفکر واکنش نشان دهید ، ممکن است نگرش منفی نسبت به مشکل ایجاد کنید و حتی رفر منفی کودک خود را ناخواسته تقویت کنید . به عنوان مثال، بچه شما ممکن است همه چیز به شما ” نه ! ” بگوید و احساس کنید بیش از حد ازین کلمه استفاده میکند .

چنین مواقعی ، بهترین روش تربیت کودکان لجز و تغییر پاسخ های منفی کودک شما این است که ” بله ” زی  کنید ، یک استراتژی هوشمندانه است که توسط سوزان استیفلمن کارشناس مشاوره کودک ارائه شده است . هنگام انجام این زی ، بچه شما ید جواب بله یا نه را به سوالات شما بدهد . سوالاتی مانند “شما عاشق بستنی هستید ؟”، “آیا دوست دارید زی کردن اسب زی های خود را انجام دهید ؟” یا “آیا می خواهید ببینید که دایناسور شما حمام شناور است ؟ ” احتمالا بیشتر موارد جواب ” بله ” از فرزند شما شنیده شود و کودک شما بیشتر مثبت پاسخ می دهد .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Childbirth Trends for Adventurous Types

 

مشاوره تربیت کودک لجز بسیار ضروری است

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع