دغدغه های ازدواج جوانان چیست ؟

 
4.4 / 5 ( 8 votes )

ازدواج جوانا

ازدواج جوانان بی تردید یکی از مهمترین و بنیادی ترین دغدغه های یک جامعه میتواند شد . واقع یکی از مسائلی است که ثیرات آن را میتواند عرصه های مهم یک جامعه میتوانید مشاهده کنید . بدین لحاظ ازدواج جوانان مییست اهمیت ویژه ای سیاست گذاری های دولت ها داشته شد . پیمان ازدواج به دلیل مشکلات گوناگون جامعه مورد حمله قرار گرفته است . آمار طلاق اخیرا ثابت شده است . اما حقیقت روی دیگری نیز دارد از طرف دیگر آمار ازدواج نیز کاهش یافته است . این مشکلات میتواند اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و یا خانوادگی شد . امروزه اکثرا از بروز تنش روابط نگرانند . شاید به همین دلیل ترجیح میدهند ازدواج نکنند . یک واقیت انکار ناپذیر است که حل مشکلات ازدواج جوانان چه مقدار دشوار است .

مشکلات ازدواج جوانان

مشکلات ازدواج جوانان ابعاد گوناگونی دارد . حل این مشکلات گرو بهره مندی از دانش روانشناسی و تجربیات لینی فراوان است . مشکلات ازدواج جوانان فراتر از مشکلات اقتصادی جور نبودن آنها به لحاظ شخصیتی است . عدم بینش این مورد عواقب ناگواری پی خواهد داشت . ید مورد رایج ترین ناکامی ها و مشکلات ازدواج جوانان تحقیقات همه جانبه ای صورت بگیرد . مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج میتواند ردیف کاری مهمی برای حل مشکلات ازدواج جوانان قرار گیرد .

 

انواع مشکلات ازدواج جوانان جامعه

امروزه مشکلات ازدواج جوانان جامعه میتواند شامل موارد زیر شد :

  1. خیانت زناشویی : خیانت زناشویی یکی از مشکلات معمول روابط است . از مشکلاتی که اعتماد را از رابطه سلب میکند .
  2. ترس از تعهد و طلاق : دختران و پسران امروزه بیشتر از عواقب از پاشیدن زنگی مشترک و مسئولیت های آن میترسند .
  3. مشکلات مالی و اقتصادی : فارق از مشکلات معیشتی و اقتصادی که جامعه وجود دارد . بحث هزینه ها و چگونگی تسهیم مسائل مالی بین نسل جدید اختلافات جدی وجود دارد .
  4.  اختلافات اعتقادی : نقش مدهب و دین از نظر هر دو طرف به صورت شفاف بیان نشده ازدواج نکنید . اختلافات مذهب و میزان پایبندی به آن یک از مشکلات ازدواج جوانان است .
  5. زوجین امروزه وارد زندگی مشترک میشوند اما اهمیتی به شناخت خصوصیات یکدیگر نمیدهند .
  6. امروزه ازدواج جوانان اهداف مشترک حد یک اسم تقلیل پیدا کرده است . بدون اهداف مشترک زندگی مشترک محلی از اعراب ندارد .
  7. مشکلات جنسی . یکی از مشکلات ازدواج جوانان اختلافات و یا انحرافات جنسی است . مانند خودارضایی .
  8. اهمیت پذیرش ازدواج جوانان غیر قابل انکار است . جوانان ید بعد شناخت به این پرسش پاسخ دهند که آیا طرف مقابل را آنگونه که هست میتوانند بپذیرند .
  9.  گاهی اوقات افراد توقعات متفاوتی از یک زندگی مشترک دارند . تعریف ازدواج ذهن آنها اختلافات عمیقی رو به روست .
  10.  توقعاتی که افراد از شریک زندگی خود دارند گاها بسیار متناقض نظر شریک زندگی اشان است .

مشاوره ازدواج جوانان

مشاوره ازدواج جوانان هنجارهای رو به تغییر جامعه بسیار ضروری است . یکی از فاکتور هایی که میتواند یک زندگی مشترک را تضمین کند مشاوره ازدواج جوانان است . زمانی که شما مهمترین تصمیم زندگی خود را میگیرید قطعا مشاوره امری مقتضی است . زندگی مشترک یک عمر تعهد به فردی است که تمام زمینه ها شما شریک است . مسفانه مشاوره ازدواج جوانان زوج های خوش وری مواجه هستیم . آنها نمیدانند آینده په مشکلاتی روبه رو خواهند شد . غافلگیر شدن آینده زندگی مشترک عواقب ناخوشایندی دارد . زیرا زمانی که شما آمادگی برای کاری ندارید اصولا از پذیرش مسئولیت آن تفره خواهید رفت . سپس از یافتن راه حل نیز ناامید میشوید .

مسائل مهمی ید ازدواج جوانان موردتوجه قرار گیرد . مشاوره ازدواج ید به کسانی که قصد تشکیل زندگی را دارند فرق بین شیفتگی و عشق حقیقی را گوشزد کند . دلبستگی بیش از حد مانع از این میشود که جوانان نسبت به تفاوت مهم این دو بینش پیدا کنند . اما واقعا شیفتگی عشق تفاوتی دارد ؟ جواب ثبت است . اولی موقتی است و یا شاید یک جاذبه جنسی شد . اما عشق حالت رضایت بخش روحی دارد . این حالت رضایت بخش هم ارضا کننده است و هم دوام و پایایی دارد . مشاور ید به جوانان یاد آوری کن که هنگام بروز تنش و اختلاف شیفتگی کم رنگ خواهد شد .

خیر ازدواج جوانان

خیر ازدواج جوانان جامعه ما توجه به ابعاد مشکلاتی که ذکر شد امری قابل توجیه است .  خیر ازدواج جوانان غیر قابل انکاری از جهات مختلف برای جامعه به همراه خواهد داشت . امروزه همه ره این صحبت میکنند که ید کاری این مورد انجام داد . اما واقعا چاره کار کجاست ؟ بحث کرد مورد جنبه های مثبت تشکیل زندگی مشترک خوب است . رابطه ای که بر مبنای اعتماد ، تعهد و شناخت شکل گیرد خور ثت به همراه میاورد . چنین رابطه ای رضایت هر دو طرف فراهم آورده میشود و همچنین ظرفیت تحمل یکدیگر گسترش میابد . ازدواج جوانان هنگامی که مشاوره ست همراه شود مطمئن پیش میرود . حال به این فکر کنید که اوضاه خارج از زندگی زناشویی خوب پیش نمیرود .

بر فرض مثال یکی از شرکای زندگی کار خود را از دست بدهد یا مشکل دیگری برایش پیش بیاید . اینجا جو روانی مثبت زندگی مشترک به کمک زوجین خواهد آمد . این حالت می تواند آرامش بخش شد و موجت راحتی زوجین مین گردد . حقیقت حس تکیه کردن به فردی که شما را بی قید و شرط میپذیرد و دوست دارد . بسیار حس لذت بخشی است و از تنش های زندگی بیرون از خانواده می کاهد . این توصیفات خیر ازدواج جوانان آسیب های گوناگونی دارد . ذکر تمامی آنها اینجا مقدور نبود لیکن به گوشه ای از آن اشاره گردید . ذکر جنبه های مثبت ازدواج نید عث شود جنبه های منفی آن به فراموشی سپرده شود .

 

انگیزه های ازدواج جوانان

انگیزه های ازدواج جوانان اهداف آنها همپوشانی بسیاری دارد . افرادی هستند که هدف آنها صرفا تشکیل خانواده و بچه دار شدن است . شاید فرد دیگری به دنل امنیت رابطه ای مطمئن است . فرد دیگری ممکن است از تنها ماندن بترسد . انگیزه های ازدواج جوانان هر چه شد ید اولا آگاهی کامل صورت بگیرد . دوما ید انگیزه ها و اهداف شریک زندگی آنها همخوانی داشته شد . همانگونه که ذکر شد یک از مشکلات ازدواج جوانان همین ناهمخوانی اهداف زوجین است .

زندگی صمیمانه شریک زنگی ان مستلزم اتخاذ تصمیمات مشترک است . ازدواج موفق زمانی تضمین میشود که این تصمیمات همفکری دو طرف رابطه شد . زوجین ید از نظرات ، دیدگاه ها ، علایق و همچنین بی میلی های شریک زنگی اشان مطلع شند . نظر نگرفتن همین فاکتور های ذکر شده مهمترین مانع ازدواج جوانان است . مشاوره خانواده و روانشناسی ید از فشارهای روانی زوجین بکاهد . فشار هایی که قابلیت این را دارد که به راحتی آرامش آنها را هم بشکند . این فشار های روانی به هیچ وجه نید نادیده گرفته شود . زیرا احساس ارزشمندی زوجین را سرکوب میکند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Messy Finances! And 10 Other Challenges Of Getting 

 

دغدغه های ازدواج جوانان چیست ؟

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع