نکاتی در مورد معیار انتخاب همسر

 
5 / 5 ( 3 votes )

معیار انتخاب همسر برای ازدوا

معیار انتخاب همسر ویژگی‌ها و دلایلی است که یک نفر  مورد آینده قصد ازدواج خود نظر میگیرد . معیارهای انتخاب همسر تحت تأثیرعوامل متفاوتی است . سبک زندگی ، عادت های روزمره و نوع نگاه به زندگی و هدف های فرد از جمله مهمترین آنها میشد. زمانی که از معیارهای انتخاب همسر صحبت می‌کنیم . ید به این نکته توجه داشته شیم که ما از زندگی چه چیزهایی میخواهیم ؟ قصد داریم حاصل ازدواج و زندگی زناشویی ما چه کیفیتی داشته شد ؟ از معیارهای انتخاب همسر مورد نظر برای ازدواج میتوانیم  به این نکته بپردازیم که ید بدانیم فلسفه ازدواج از دید طرف مقابل ما چیست ؟ اینکه او چگونه زندگی را میخواهد ؟ همچنین بدانیم که چگونه می تواند نیازها و معیار انتخاب همسر ما را چارچوب زندگی زناشویی رعایت کند .

معیار انتخاب همسر برای مردان

معیارهای  انتخاب همسر برای مردان شاخه های اصلی و فرعی می تواند قرار بگیرد . از اصلی ترین معیارهای انتخاب همسر مردان می توان به خانواده دار بودن و وفادار بودن توجه کرد . همچنین به میزان عاطفه و علاقه‌ای که یک خانم وجود دارد اشاره کرد . ک و فهم از زندگی و قت میت خانم شرایط سخت  برای پایدار نگه داشتن رابطه زناشویی بسیار حائز اهمیت است . پا به پا قدم برداشتن کنار شوهر نیز از دیگر مسائل مهمی است که مردان انتخاب همسر برای خود مد نظر قرار میدهند . از دیگر نکاتی که میتوان به عنوان معیارهای انتخاب همسر برای مردان نظر گرفت . سنخیت داشتن خانوم سطح اجتماعی مرداست . همچنین نزدیک بودن سطح خانواده ها از لحاظ مالی  ، فرهنگی و… جایگاه ویژه ای دارد .

شاید بعضی از افراد بگویند که طرف مقابل خودش برای ما مهم است نه خانواده او . بی تردید هر صورت تفاوت های دو خانواده آینده زندگی زناشویی زوجین ثیر گذار خواهد بود .

 

معیار انتخاب همسر برای زنان

معیار انتخاب همسر برای زنان علاوه بر علایق شخصی معیارهای دیگری را نیز بر میگیرد . از قبل برای زندگی مشترک خود و فردی که گزینه ازدواج او ست چند معیار مهم  وجود دارد . یکی از مهمترین فیلتر هایی که میتوان به آن اشاره کرد این است که این مرد چه خانواده‌ای رشد کرده است . به احتمال زیاد شوهر شما همانق برای شما به عنوان یک زن ارزش قائل است که خانواده او مردان برای زنان اهمیت قائل هستند . پس هیچ گاه بررسی خانواده را به عنوان یک  معیار انتخاب همسر برای زنان نادیده نگیرید . بسیاری از مشکلات زناشویی و مسفانه جدایی ها و طلاق هایی که اتفاق میافتد .

به دلیل سهل انگاری ره مساله تناسب خانواده هاست . مسئله بعدی که ید به آن اشاره کرد و بسیار مهم است بلوغ عاطفی مرد مورد نظر شماست . معیارهای انتخاب همسر برای زنان از این امر مطمئن شوید که شوهر آینده شما به قی از بلوغ عاطفی رسیده است . آیا او میتواند از عواطف شما مراقبت کند ؟ آیا او می تواند هیجانات منفی و مثبت زندگی را به خوبی مدیریت کند ؟

معیار انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی

معیار انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی بسیار وسیع است . به شما پیشنهاد میکنیم صورت لزوم از آگاهی نسبت به آنها برای مشاوره ازدواج اقدام کنید . اینگونه شما سریع تر و مفیدتر به پاسخهاین خواهید رسید . آگاهی از معیار های ست همسر بسیار اهمیت است . یک روانشناس ابتدا نیازها و معیارهای مورد نظر شما را یک چهارچوب مرتب می کند . سپس به توضیح و روشن سازی شما مورد آنها میپردازد . امکان دارد یک معیار از نظر شما بسیار مهم و حیاتی شد . اگر طرف مقابلن آن  معیار شما را نداشته شد حتی اگر گزینه خوبی نیز به نظر برسد شما از فکر ازدواج او منصرف میشوید . امکان دارد بعد از میان گذاشتن آن معیار یک روانشناس زبده مشخص شود که کاملا اشته میکنید . قطعا نبود  یکی از معیارها ی مورد نظر شما دلیل خوبی برای کنار گذاشتن آن گزینه ازدواج نمیشد .

مهمترین معیار انتخاب همسر

مهمترین معیارهای انتخاب همسر هنگامی که موقعیت ازدواج پیش می‌آید ید از قبل ذهن ما جای گرفته شد . معیار های انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی ید همیشه نظر داشته شید که اگر به فکر زندگی عاشقانه ای هستید و صدد ساختن زندگی زناشویی آرام و فضایی عاطفی هستید قبل از ازدواج کاملا معیارهای ازدواج عقلانی را مد نظر قرار بدهید . این صورت بعد  از ازدواج خیالن از محکم بودن رابطه و سالم بودن ازدواج راحت راحت خواهد بود .

مهمترین معیارهای انتخاب همسر ذهن و فکر شما هر چه که شد . ید ساختن یک زندگی عاقلانه و بعد عاشقانه را اولویت قرار داده شد . به این دلیل که شما تنها مسئول زندگی فردی خود نیستید . شما وارد رابطه ای می شوید که علاوه بر خود ید مسئولیت سلامت روحی روانی و جسمی همسرن و آینده فرزندانن را بپذیرید . بنابراین معیارهای انتخاب همسر برای مردان و معیارهای انتخاب همسر برای زنان فرقی نمیکند . هر دو جنس ید به صورت مسئولیت پذیر و دید بسیار ز معیارهای خود را انتخاب کنند .

اهمیت معیار مالی

شاید این را بسیار شنیده شیم که زندگی زناشویی پول اهمیت زیادی ندارد . اگر دو طرف همدیگر را دوست داشته شند کافیست بتوانند زندگی خوبی را بسازند . این از جمله وغ هایی است که جامعه ما و همه جوامع سنتی رواج دارد . بی اهمیت جلوه دادن مسائل مالی می تواند به راحتی بنیان خانواده را از هم بپاشد . این ست است که پول به تنهایی نمی تواند تضمین کننده یک زندگی زناشویی و آینده آن شد . اما کنار این ما ید حتما این را بدانیم که مشکلات مالی بی اهمیت نیستند .

مشکلاتی که ریشه بی پولی و فقر دارد می تواند به راحتی یک زندگی زناشویی خوب و عاشقانه را به جهنمی برای دو طرف تبدیل کند . این معیار ید به عنوان معیارهای انتخاب همسر برای زنان حتما نظر گرفته شود . استقلال مالی به معنی تمکن مالی سطح لا نیست . بلکه فقط کافی است مرد آمد و شغل ثابتی داشته شد . او ید  از لحاظ معیشتی بتواند پول را برای خانواده خرج و مدیریت کند .

 

اهمیت معیار مذهب ازدواج

بررسی معیارهای مذهبی و نوع دیدگاه انسان ها نسبت به این موضوع متمایز است . تعریف هر کسی از خداوند می‌تواند منحصر به فرد و متفاوت شد . اما زمانی این اعتقادات حالت شخصی دارند که به زندگی دیگران خسارت و آسیب های روحی نکنند . دو نفر که زندگی مشترکی را آغاز میکنند و از آن به بعد روی یکدیگر ثیر خواهند گذاشت . قطعاً ید مورد معیارهای مذهبی یکدیگر هم راس و هماهنگ شند .

اگر طرفین به سطحی از  قت گفت و گو رسیده شند که بتوانند اعتقادات طرف مقابل نیز کنار بیایند . آنگاه احتمال دارد که این رابطه از سمت معیار معنویت آسیبی نبیند . اما کید بر این است که افرادی ازدواج کنیم که از لحاظ دیدگاه مذهبی ما هم طبقه و هم فکر شند . به دلیل این که جامعه ما معمولا رسم بر این است که مرد  مدیریت زندگی را دست داشته شد این معیار میتواند مهم ترین معیار جهت انتخاب همسر برای مرد شد .

اهمیت استقلال شخصیتی ازدواج

استقلال شخصیتی نیز از مسائلی است که ید هر دو طرف به ق کفایت رشد کرده شد . قوی بودن و تسلط بر این معیار می تواند کمک شایانی کم شدن دخالت های خانوادگی داشته شد . از پرشمار ترین مسائل مطرح شده اختلافات زناشویی است دخالت های خانوادگی است . مشاوره خانواده و روانشناسی مهم است که فرد به ثت شخصیتی رسیده شد. یعنی شناخت نقطه ضعف ها و نقاط قوت و نحوه آرام کردن خویش زمان عصنیت .

مهترین اصل معیار های ازدواج مدیریت بین احساسات همسر، خودش و خانواده خویش است. او نیست اجازه دهد که مسائل و مشکلات زناشویی خود و همسرش به خانواده ها برای حل آن انتقال پیدا کند . بلکه خود به دلیل داشتن استقلال فکری می تواند مشکلات را حل و فصل کند . به این ترتیب هر چق که خانواده‌ ها از مسائل خصوصی زندگی زناشویی ما کمتر بدانند .  احتمال اینکه زندگی ما دخالتی انجام دهند به مراتب کمتر می شود . این معیار میتواند هر دو جنس هم  معیار انتخاب همسر برای مردان و همچنین معیار انتخاب همسر برای زنان نیز شد .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Criteria for Choosing a Spouse

 

نکاتی مورد معیار انتخاب همسر

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع