معیارهای همسر خوب از دیدگاه روانشناسی چیست ؟

 
5 / 5 ( 3 votes )

معیارهای همسر خو

معیارهای همسر خوب را اگر بخواهیم بررسی و واکاوی کنیم ید به فاکتورهای زیادی بپردازیم . مورد معیارهای همسر خوب این نکته حائز اهمیت است که ما بدانیم از ازدواج چه چیزهایی می خواهیم . سپس معیارهایی را که متناسب اهداف ما از ازدواج است را مشخص میکنیم . برای مثال شما به عنوان یک خانوم از همسر آینده خود میخواهید ساعت‌ های زیادی را کنار شما شد . بنابراین ید فردی را برگزینید که برای کار زیاد نیاز به فعالیت حضوری محل کار نداشته شند . یا این که برای شما مهم است که سطح مالی لایی زندگی زناشویی خود را بگذرانید . بنابراین ید به دنل فردی شید که از نظر معیارهای مالی مورد نظر شما شد بتوانید حد ممکن به زندگی دلخواه خود نزدیک شوید . برای مرتب کردن معیارهای ازدواج کمک گرفتن مشاوره ازدواج را از یاد نبرید .

معیارهای همسر خوب برای ازدواج

معیارهای همسر خوب برای ازدواج می توانند مادی و معنوی شند . یعنی گاهی زمانی که از معیارهای همسر خوب برای ازدواج صحبت میکنیم منظور ما مسائل  ظاهری و بعد فیزیکی قضیه است . بررسی وضعیت مالی و شغلی  ، جایگاه اجتماعی ، وضعیت خانوادگی و ظاهر از جمله این معیارهای ازدواج میشد . اما بعد دیگری از معیارهای همسر خوب برای ازدواج نیز ید نظر گرفته شود . بعد معنوی معیارهایی مثل نحوه دینداری طرف مقابل و نوع نگاه او به معنویت را شامل میشود .

این دو بخش از معیارهای همسر خوب یکدیگر منافاتی ندارند . بلکه ید مجموعه معیارهای مادی و معنوی بررسی شود بتوانیم تصمیم کامل و قاطع و ستی را اتخاذ کنیم . سهل انگاری بررسی هر دو بعد معیار ها ی  معنوی و مادی میتواند آرامش آینده زندگی زناشویی را تهدید کند . این موارد حتی دو طرف نیز به دلیل نبود وجوه مشترک رابطه  مدیریت آن ناکام یشوند .

 

مهمترین معیارهای همسر خوب

مهمترین معیارهای همسر خوب از دید افراد می تواند متفاوت شد . نوع فرهنگ  ، نوع نگرش به زندگی  و محیطی که فرد آن بزرگ شده  مهمترین معیارهای همسر خوب را برای فرد مشخص میکند . وقتی ما معیارهای مهم برای زندگی را انتخاب میکنیم واقع فرد مورد نظر را از این فیلترها رد میکنیم . زمانی که معیار های همسر خوب را نظر میگیریم دیگر زمان تصمیم گیری راجع به گزینه ازدواجمان ثت داریم و به هم ریخته نمیشویم . آن زمان طبق طبقه بندی که از قبل ذهن خود انجام دادیم به جلو می رویم و هر شرایطی میدانیم که از طرف مقابل چه میخواهیم . اگر ما مهمترین معیارهای همسر خوب را مطالعه و مشورت گرفتن ازمشاوره قبل از ازدواج و روانشناسی ذهن خود نداشته شیم ممکن است لحظه تصمیم ست عمل بگیریم .

معیارهای همسر خوب برای زنان

معیارهای همسر خوب برای زنان به قی متنوع است که میتوان گفت به تعداد زنان روی کره زمین معیارهای مختلف وجود دارد . اما بعضی از معیارها مورد اکثر زن ها مشترک است . جنس مونث ذا دارای احساسات ظریف و شکننده است . هر زنی هر نوع شخصیت و هر جایگاهی احتیاج به مردی دارد که به او تکیه کند .  این تکیه کردن فقط جنبه مالی را بر نمیگیرد بلکه بعد عاطفی آن نیز بسیار زیاد برای زنان مهم میشد .

میان معیارهای همسر خوب برای زنان قطعاً نمی‌توان از میزان اقتدار و مستحکم بودن مرد چشم پوشید . قت و استقلال مالی و فکری مرد همچنین مراقبت از زن برهه‌های سخت زندگی از مهمترین نشانه های اقتدار مرد میشد . همچنین وفاداری و متعهد بودن به پیمان ازدواجی که توسط دو طرف بسته شده از نکاتی اسست که برای تمام زنان هر تفکر و شخصیتی اهمیت زیادی دارد .

 

معیارهای همسر خوب برای مردان

معیارهای همسر خوب برای مردان نیز دسته ها و شکل های متفاوتی میتواند قرار بگیرد . معیارهای ازدواجی  که برای اکثر مردم به خصوص کشور ما مشترک است . عرتند از زییی اندام ، نجابت و وفاداری . ویژگی های ظاهری از اولین معیارهای همسر خوب برای مردان میشد که آنها را بسمت ازدواج سوق دهد . همه مردان ابتدا به ظاهر زن جذب می شوند و از آن به بعد است که معیار های همسر خوب برای ازدواج را یکی پس از دیگری بررسی میکنند .

مردان اکثراً علاقه دارند که زنی ازدواج کنند که فقط و فقط  بدن و احساس خود را صرف آن ها کند نه شخص سومی . بنابراین به دنل معیار وفاداری   کسانی که جزو گزینه‌های ازدواجشان هستند میگردند . مهرنی نیز از معیارهای غیر قابل چشم پوشی میشد . حتی مردانی که ابراز نمیکنند نیز تشنه و محج محبت ای هستند که ید از  همسرشان یافت کنند .

نقش مشاور شکل دادن به معیارها

نقشه مشاور شکل دادن به معیارهای ازدواج میتواند برای شما معجزه گر شد . یک مشاور حاذق سالها از عمر خود را صرف مطالعه و کسب تجربه زمینه هایی از قبیل مشاوره ازدواج کرده است . گاهی خواسته ها و توقعات ما از زندگی زناشویی و به دنل آن از همسر آینده به قی مبهم است که ما نمیدانیم از ازدواج چه چیزهایی میخواهیم . جلسات مشاوره خانواده و روانشناسی ما میتوانیم ابهامات را از خواسته های خود بشویم . سپس نتیجه دید زتر و فضایی روشن‌تر معیار های همسر خوب را ذهن خود طبقه بندی کنیم . به این ترتیب از شر  خواسته‌های نامقبولی  که ناخودآگاه ذهن پروراندم خلاص میشویم . علاوه بر آن می توانیم کمک روانشناس معیارهای ست و جدیدی را ذهن خود بسازیم و به دنل فردی نزدیک به آن معیار ها شیم .

 

عوارض مشخص نبودن معیارهای ازدواج

اگر معیارهای ازدواج ما مشخص نشد احتمال دارد که آینده ما پر از اتفاقات و احساسات بد شد . اگر ما ندانیم که از یک ازدواج دقیقا چه میخواهیم ؟ چه اهدافی از زندگی مشترک می اندیشیم ؟ امکان انتخاب اشته بسیار لا میرود . فرض کنید به دلیل احساس عشقی که به یک نفر میکنیم به فکر ازدواج او میافتیم . اما او هر چق انسان خوب و دارای ویژگی ‌های مثبتی شد قطعاً برای خودش سبک زندگی خاصی دارد . بدیهی است که اگر ما ندانیم چه چیزهایی برایمان جزوه معیارهاست نمیتوانیم وضعیت ازدواج خود طرف مقابل را به ستی بررسی کنیم زمانی که نمیدانیم او چه می خواهد و ما چه ؟  او چگونه می اندیشند و ما چگونه ؟و… ازدواج ما مصداق رز انداختن تیری ریکی خواهد بود و تضمینی برای ناکام نبودن این وصلت وجود ندارد .

فواید مشخص بودن معیارهای ازدواج

از فواید مشخص بودن معیارهای ازدواج می توان به وجود ک متقابل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دلایل پیوند عاطفی قوی اشاره کرد . ساختن یک زندگی زناشویی دوام به سنخیت داشتن دو طرف و وجود وجوه اشتراک زیادی نیاز دارد . ازدواجی که پی آگاهی دو طرف از معیارها و خواسته های خود از زندگی و نظر گرفتن آنها بنا شده شد پایدارتر است . زیرا اگر  زن و شوهر زمینه‌های مختلف از جمله رفرهای عاطفی ،  جنسی و کلامی و .. نظرشان هم راس شد قطعاً تناقض‌های کمتری روبه‌رو میشوند . معمولا زوج‌هایی که معیارهای مشخص و روشنی دارند مشخص کردن اهداف مشترک و راههای رسیدن به آنها راحت‌تر پا به پای هم پیش می روند و  آنها می توانند بهتر مسیر موفقیت از یکدیگر حمایت کنند .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Essential Qualities for a Romantic Partner | Psychology

 

معیارهای همسر خوب از دیدگاه روانشناسی چیست ؟

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع