مرکز مشاوره کودک تلفنی

 
4.7 / 5 ( 8 votes )

مشاوره تلفنی کودک (Child telephone counseling) از جمله خدمات روانشناختی است که میتواند به شما ارزیابیکودک ن و مشکلاتش مفید شد. هنگامی که والدین تصمیم میگیرند کودک خود را نزد روانشناس ببرند شاید دچار اضطراب و استرس شوند . زیرا تصمیم مهمی گرفته اند. مشاوره کودک خوب و حاذق از دغدغه های اصلی والدین است. بسیاری از والدین روند مشاوره خانواده آشنایی ندارند. احتمالاً مورد اینکه متخصص بهداشت چه سوالاتی مورد کودک آنها میپرسد ابهاماتی دارند. مشاوره کودک تلفنی امروزه جامعه ما میتواند بسیار راهگشا شد؛ زیرا مسئولیت کودک بسیار سنگین است و ما ید کودک را برای زندگی آینده آماده کنیم. مشاوره کودک تلفنی یا مشاوره کودک آنلاین (Online child counseling) دسته مشاوره غیرحضوری قرار میگیرد. مشاوره غیرحضوری یا آنلاین بسیار مهم است که فرد مشاور تجربه لایی داشته شد؛ زیرا مشاوره آنلاین امکان معاینه لینی وجود ندارد.

شیوه تربیت صحیح کودک چیست؟

مهمترین و کلیدی ترین نقش  تربیت کودک ، ک مناسب از خلق و خوی کودک است. یافت این موارد میتوان به بروز استعداد و نبوغ او پی برد. این یک واقعیتی است که تمام والدین دوست دارند،  فرزندشان تربیت و مورد احترام دیگران شد. کودکی که به راحتی میتواند دیگران تعامل داشته شد. ادب است و به دیگران احترام میگذارد و دیگران هم متقابل به او احترام میگذارند. تعریف تربیت صحیح چیست؟ به آموزش رفرهای خوب و مقابل نشان دادن رفرهای بد و غیر قابل پذیرش، و پیروی از قواعد و روش های خوب برای زندگی را تربیت میگویند. طبق تعریف، تربیت کردن خیلی ساده به نظر میرسد، اما همین فعل ساده، والدین را به دشواری های زیادی گرفر میکند.

قبل از اینکه والدین بخواهد کودک خود را به روشی صحیح تربیت کند ید ویژگی های خو را مورد بررسی قرار دهد. طبق نظر روانشناسان والدین به سه دسته زیر تقسیم میشوند:

  • والدین دیکتور
  • والدین رها
  • والدین مقت

شناسایی رویکرد والدین تربیت کودک

بعد از شناسایی اینکه والدین کدام دسته بندی قرار دارند، میتوان روش هایی، ویژگی های کودک خود را شناسایی کنند روش تربیتی خاص آن کودک را آغاز کنند. والدین دیکتور والدینی هستند که خواسته های مشخصی از کودکان خود دارند. اما به احساسات آنها توجهی ندارند. یعنی زمانی که خواسته هایی دارند به فرزند خود میفهمانند که من پ یا ما تو هستم، پس هر چه من میگویم همان است. این روش اصلا مورد یید مشاور تربیت کودک نیست.والدین رها هم به احساسات فرزند خود خیلی توجه میکنند و توجه بی حد به این موضوع دارند که این هم مورد یید کارشناسان تربیت نیست. مقابل والدین مقت هم خواست های واضحی دارند و هم به احساسات فرزندشان توجه دارند، و هم مقابل کودکان از انعطاف بیشتری برخوردار هستند. پس ید به رفر والدین توجه داشته شیم که قرار است چگونه فرزندشان برخورد کنند.

شیوه های تربیتی کودکان

بگذارید کودک خودش نتیجه کارش را ببیند اینکه شما برایش سخنرانی کنید. مثلا اگر اسب زی خود را شکست به جای سخنرانی و یا احیانا تنبیه، برایش نظر بگیرید،  به او غیر مستقیم بفهمانید که دیگر نمیتواند اسب زی خود زی کند. گاهی اوقات میتوان از محرومیت برای تربیت استفاده کرد. این روش زمانی به کار میاید که فرصت توضیح ندارید و یا از قبل این کار را نکرده اید.

این کار میتوانید ناپسندیده بودن کار را به او گوشزد کنید. یکی دیگر از روش های تربیتی تکنیک جداسازی است. این روش زمانی کارایی دارد که کودک بفهمد عملی را چه اندازه عمدی انجام داده است. کارشناسان معتقد هستند که این روش از دو سالگی به بعد موثر است. این روش مثلا کودک به مدت ۴ دقیقه از حضور کنار پو ما محروم میشود و جداسازی انجام میشود. شایان ذکر است این مدت نید طولانی شود، زیرا همین محرومیت میتواند اثرات مخرب دیگری داشته شد.

زمانی که قصد دارید کودک خود را تربیت کنید به او احترام بگذارید . اگر هم عصنی هستید از او عذر خواهی کنید. کودکانی که از پ و ما خود احترام ببینند بیشتر به آنها حترام میگذارند. هر شیوه تربیتی  اگر عجولانه و بدون صبر و حوصله شد،  نتیجه نخواهد داد. اگر یکی از این روش ها  نتیجه نگرفتید ناراحت و ناامید نشوید و آن را ادامه دهید. قوانینی که خود آنها را تعیین کرده اید هرگز زیر پا نگذارید و هرگز مقابل افراد دیگر از رفرهای ناهنجار کودک خود  صحبت نکنید. وقتی کار ناشایستی انجام داد بکار گیری روش های ست تربیتی، انجام کار ست را به او آموزش دهید.

 

چگونه میتوان به سرسخت بودن کودک تربیت پی برد؟

اگر کودکن تربیت مصمم و یا سرسخت شد شما ابتدا این را بصورت طبیعی متوجه میشوید. این را بدانید اگر بتوانید کودک را مسیر ستی قرار دهید و روش تربیتی صحیحی برای او بکار ببندید و روحیه‌ی فرزندن را هم نشکنید، می‌توانید فرزندن را به‌گونه‌ای تربیت کنید که زندگی به جات لایی از زندگی فردی و اجتماعی برسند. بچه‌های سرسخت غال انگیزه هستند، به همین دلیل از همان کودکی برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش میکنند. تربیت صحیح کودک می‌توانید به او کمک کنید زندگی‌اش به موفقیت برسد. به کار بردن شیوه‌های تربیتی بدون نظر مشاوره و یا از روی منابع فاقد ارزش وبصورت کورکورانه هیچ کمکی به شما نمی‌کند و فقط کودکن را از شما دور می‌کند وعث می‌شود شما و فرزندن از هم دور شوید.

از کودک انتظارات معقولانه داشته شید

بعضی از والدین می‌خواهند فرزندشان به تمام حرف های آنها گوش دهد و از آنها اطاعت کند. این والدین هر چه بیشتر سرسختی فرزندان روبرو میشوند بیشتر بر عصنیت و خشم خود اضافه میکنند. روش‌های تربیتی دیکتور گونه برای این کودکان موثر نیست. این روش کودک از اینکه شما تلاش می‌کنید حرف خود را به کرسی بنشانید احساس خوبی را ندارد و چون شما نمیگذارید احساس خود را بیان کند شما زاویه پیدا میکند. این مسیر نید به گونه ای عمل کنید که کودک احساس کند یک جنگ شما قرار دارد.والدین ید کوشش خود را به خرج دهند که برای کودک خود یک والدین مقت شند.

بنابراین ید از روش تربیت سختگیرانه دوری کنید.  به‌طور کلی این روش یک روش دیکتور گونه است که آن والدین تلاش می‌کنند خواسته های خود را به هر قیمتی بر کودکان خود غلبه کنند. اما مقابل روش مقنه روشی است که هم والدین قوانین خود را دارد و خواسته هایش را بیان میکند و هم به احساس و علایق فرزند خود احترام میگذارد. این روش تمام کارهایی که توسط والدین انجام میشود به نفع کودک است و فرقی تربیت کودک فرزند دیگرشان نیست.

تربیت کودک از نظر اسلام

اولین مراحل تربیتی کودک از همان ابتدای تولد شکل میگیرد. اگر این تربیت ابتدا اصول همراه شد میتواند تضمین آینده خوبی برای فرزند شد. حضرت امام علی علیه السلام میفرمایند: از حقوق پ و ما این است که نامی نیکو برای فرزند قرار دهند و به او قرآن بیاموزند و به خوبی او را تربیت کنند.

بدون تردید بهترین روش تربیتی برای کودک روشی است که به حقیقت انسان احاطه و از آن آگاهی داشته شد . بهترین روش تربیت را میتوان قرآن جست و جو کرد.  خداوند آیه ۹ سوره اسرا میفرمایند: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا؛ قطعا این قرآن که خود پایدارتر است راه مى‏نماید و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته مى‏‌کنند مژده مى‏‌دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود».

عمد چه مسائلی مشاوره تلفنی کودک مطرح میشود

مراجعان مشاوره تلفنی کودک مسائل اضطراری روبرو هستند. پس زمانی که افراد برای مشاوره آنلاین به دنل بهترین مرکز مشاوره هستند. میخواهند کمترین زمان به پاسخ سوالات خود برسند. زمان مشاوره تلفنی شنه روزی بسیار ضروری است  و مخاطن ید امکان دسترسی به بهترین مشاور کودک را داشته شند. امروزه به دلیل اینکه والدین بیشتر مواقع هر دو شاغل هستند کمبود وقت مواجه هستند. این صورت مشاوره کودک آنلاین از نظر صرفه جویی زمان بسیار جذاب است. از همین روست که افراد زیادی به دنل آس مراکز مشاوره کودکان میشند.


بیشتر بخوانید:  اختلال خواب کودکان


 

مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک تلفنی مییست از روانشناس کودک تخصص مربوط به اختلالات کودکان بهره گیرد. مرکز مشاوره کودک میتواند بعد از ارزیابی ، جزوه های آموزشی اختیار والدین قرار دهد . این جزوه ها ارزیابی کودک شما بسیار راهگشاست . همچنین به شما ایده های زه ای میدهد که چگونه مشکلات را مدیریت کنید . مشاوره کودک مشکلات متنوعی مطرح خواهند شد. مشکلاتی مانند سازگاری رفری ، احساسی ، هیجانی ، خانوادگی و مسه و … . هنگامی که از مشاوره کودک تلفنی استفاده میکنید متخصص مربوط به مشکل شما فهرستی از نگرانی های شما مورد کودکن را لیست میکند . این کار به روشن شدن مشکل کودک بسیار کمک میکند . از همه مهم تر اینکه ارزیابی کودک را سریع تر و سهل تر خواهد کرد . روند مشاوره کودک موجب صرفه جویی وقت و هزینه خواهد شد .

حوزه های که یک مرکز مشاوره کودک تلفنی به آن ورود میکند

مرکز مشاوره کودک حوزه های زیر را مورد توجه قرار خواهد داد :

  1. حال حاضر بیشتر از چه چیزی مورد کودکن نگران هستید ؟ توضیح شما به اینکه مشکلات از کجا شروع میشوند به روانشناس کودک برای پیدا کردن راه حل بسیار کمک میکند. اگر فکر میکنید مشکلات خیلی زودتر از سن کودکن بروز کرده حتماً این مورد را مشاوره کودک مطرح کنید . بهتر است قبل از مشاوره کودک تلفنی ، مشکلات فرزند خود را لیست کنید سپس متخصص روانشناس کودک .
  2. مرکز مشاوره کودک تلفنی مییست سرفصل های اصلی که کودک دچار مشکل شده است را مشخص کند. حوزه هایی مانند مشکلات پزشکی ، هوش ، رشد عقلی ، رشد حرکتی ، اضطراب ، افسردگی و نافرمانی و … .
  3. ممکن است والدین نگرانی هایی داشته شند که نتوانند روانشناس کودک به راحتی بیان کنند . مرکز مشاوره کودک این زمینه ید بسیار هوشمند و دقت عمل کند . چرا که این امور اغلب مربوط به مشکلات خانوادگی است که رفر فرزندان موثر است و والدین نمیخواهند دیگران بفهمند . از جمله این مشکلات شاید مشکلات زناشویی یا مصرف مواد شد . اما والدین ید بدانند که متخصص کودک ید از این مشکلات مطلع شد بتواند کمک کند.
  4. مرکز مشاوره کودک بهتر است از اطلاعات معلمان نیز بهره گیرد . مورد رفرهایی که مسه صورت میگیرد اطلاعاتی کسب و ثبت شود. مشاوره کودک تلفنی، مصاحبه لینی والدین مهم ترین جزء ارزیابی مشکل کودک میشد . این موضوع ید از جانب روانشناس به دقت صورت پذیرد.

 

مرکز مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک تلفنی آویژه به این نتیجه رسیده است که ید اطلاعات جامعی مورد کودک و خانواده جمع آوری کند. این روند برای هر اختلال تمامی این اطلاعات را ید زیرورو کنند. متخصصان مرکز مشاوره تلفنی کودک آویژه از این طریق میتوانند شدت مشکلات را تعیین کنند. اختلالات دیگر را یا منتفی یا ممکن بدانند . همچنین بررسی کنند برای رفع این مشکل چه ید کرد. مرکز مشاوره تلفنی کودک آویژه از والدین تقاضا میکند ارزیابی های پزشک و مشاوران مسه را اختیار این مرکز قرار دهند. این موضوع به ک روشن تر و بهتر مشکل بسیار یاری میرساند.

مشاوره کودک تلفنی سعی میکند روند ارزیابی مشکل شما ابهاماتی قی نماند . مورد هوش ، زن ، توانایی حرکتی و ذهنی ، و تحصیل سوالات جامعی از شما خواهد شد . از شما تقاضا داریم آنها را دقت و وسواس پاسخگو شید . مصاحبه هایی که مشاوره کودک تلفنی آویژه صورت میگیرد بخش ضروری مصاحبه شما ، یعنی پ و ما است . هیچ فرد دیگری مانند شما سابقه ارتط، وقت و اطلاعات از کودک شما ندارد.

مشاوره خانواده

مشاوره تلفنی کودک، مصاحبه هر یک از والدین را امری ضروری میداند . چرا که هر کدام از والدین دیدگاه منحصر به فردی ره کودک خود دارند . حضور و صحبت خواهران و براان ضروری نیست . اما اگر متخصص کودک، لازم بداند ممکن است خواست حضور آنها را داشته شد . بسیار مهم است که مشاوره تلفنی کودک، شما کمتر خجالتی شید و راغب به همکاری روانشناس شید . هر چه بیشتر به متخصص روانشناسی کودک اطلاعات ست و بیشتری بدهید ک و تشخیص دقیق تری از مشکلات فراهم خواهد شد .

مرکز مشاوره تلفنی کودک ، متخصص کودکان احتمالا میخواهد شما مثال هایی مورد رفرهای دسر ساز کودک خود بیاورید . تجربیات مشاوره خانواده نشان داده است که کودکان دچار مشکلات رفری برابر پ بهتر از ما عمل و رفر میکنند . خواهشاً شما ید این نکات را روانشناس کودک میان بگذارید . این بدین معنی نیست که تربیت کودک شما کارایی ندارد . یا اینکه شما والدین خوبی نیستید .

مشکلات فرزند شما چیست؟

مرکز مشاوره تلفنی کودک لازم است که مورد سابقه ی رشدی و پزشکی فرزند شما اطلاعاتی کسب شود . همچنین صحبت هایی ره سابقه تحصیل فرزندن انجام خواهد شد . همچنین یک مسئله مهم این است که نگرانی معلمان مورد مشکلات فرزند شما چیست . روی هم رفته این اطلاعات جامع پازلی است که قرار گرفتن کنار هم مشکلات کودک شما ، راه حل پیدا خواهد کرد .

مرکز مشاوره کودک مورد کودکان مییست ارزیابی های زیر را انجام دهند :

  • مشکلات رفر منزل (Home behavior problems)
  • مشکلات هیجانی منزل (Emotional problems at home)
  • مشکلات سازگاری مسه (Compliance problems at school)
  • مشکلات تعامل همسالان (Peer interaction problems)

 

بررسی اختلالات کودکی مشاوره کودک تلفنی آویژه شامل :

  • اختلال نافرمانی
  • اختلال سلوک (Conduct disorder)
  • اختلال بیش فعالی و نارسایی توجه (Hyperactivity Disorder)
  • اختلالات اضطرابی (Anxiety Disorders)
  • اختلالات افسردگی (Depression disorders)
  • اختلالات دو قطبی (Bipolar disorder)
  • موقعیت شناسی مورد کودکان

زمانی که کودکان از مشکلات روحی و عاطفی رنج میبرند؛ بهتر است هرچه زودتر به متخصص کودکان مراجعه شود. این ساده ترین کاری است که والدین میتوانند انجام دهند. هنگامی که والدین مورد سلامت روانی کودکان خود نگرانی دارند محتمل ترین گزینه این است که دوسن، نزدیکان یا سایر اعضای خانواده مورد این مشکل د دل کنند. اکثر مواقع آشنایان توصیه ای که میکنند این است که آرام شید و خونسردی خود را حفظ کنید. این توصیه گاهی اوقات میتواند خوب شد البته خیلی وقتها خوب نیست.

چه زمان هایی والدین ید رمورد کودک خود کاری انجام دهند :

پر واضح است زمانی که فرزند شما دچار مشکلات جدی عاطفی و جسمانی است صبر کردن به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست. موقعیت های زیر حتما به مرکز مشاوره کودک تلفنی مراجعه کنید.

اختلالات خوردن کودکان:

حتما به این نکته توجه کنیدکه هرچه اختلال خوردن بیشتر طول کشیده شد و کودک هر چه زمان بیشتری را این بیماری سپری کرده شد، بهبود این مشکل دشوارتر خواهد شد. والدین مییست این مسئله را جدی بگیرند زیرا مان فوری این اختلال ممکن است جان کودک شما را نجات دهد.

ریخچه خانوادگی کودک :

ید به این نکته واقف شید که اگر سابقه بیماری روانی و هیجانی خانواده شما وجود دارد یا عضوی از اعضای خانواده شما به این مشکل دچار است. این احتمال وجود دارد که کودک شما نیز معرض اختلال و یا پیشرفت آن بیماری قرار دهد. این نکته برای والدین بسیار مهم است که این موضوع را جدی گرفته و آن را سرسری نگیرند.

هنگامی که کودک به خود صدمه میزند:

اگر مواردی مواجه شدید که کودک شما به خود صدمه وارد میکند، به هیچ وجه این موضوع را ساده نگیرید. حتی اگر خودش به شما بگوید این اولین ری است که این مورد پیش میاید. این موقعیت به سرعت ید به کودکن کمک کنید. این رفر خطرناکی است که از کودک سر میزند. ممکن است این ریشه روش کودک شما برای حل کردن تنش های روانی اش شد. مورد اینکه زمانیکه کودکن به خود صدمه وارد میکند ید اطلاعات بیشتری کسب کنید. زیرا ممکن است این روشی دائمی برای فرزند شما آینده شود. را ه حلی برای حل و فصل کردن تنش های روانی! اگر این مشکل تثبیت شود قطعا مان آن این هنگام بسیار دشوارتر خواهد شد.

 

چه مواقعی ید مورد کودک خود صبر کنید :

برخی از رویداد های زندگی شما میتواند عث ایجاد تغییرات مهمی فرزندانن شود. این موقعیت ها بی تردید کارکرد های اصلی فرزند شما را تحت ثیر قرار خواهد داد. موقعیت هایی نظیر :

  • طلاق والدین
  • تغییر مسه
  • تولد یک فرزند جدید

اینها همه میتوانند ثیرات منفی بر رفر کودک شما بگذارد. این رخداد ها گذشت زمان سپری خواهند شد. البته که نید گفت این مشکلات را زمان حل خواهد کرد. بی شک شما ید این موقعیت ها ید توجه ویژه ای به فرزند خود داشته شید. مراجعه به فوق تخصص روانشناسی کودک اینجا میتواند به شما و خانواده ن یاری برساند. البته برای اینکه گفته شود رویداد هایی که شرح آنها رفت بر رفر کودک شما ثیر داشته است و مشکلاتی را پی دارد ید یک سری معیار ها برآورده شود. برای اینکه بخواهیم اختلالی را به کودک نسبت دهیم ید این رفرهای مشکل دار برای چند هفته یا چند ماه ادامه داشته شد. بعضی اوقات بهتر است شما بنشینید و تنها صبر پیشه کنید.

چه مدت بهتر است شما صبر کنید؟

این موضوع که من به عنوان پ یا ما چه مدت رفر های نگران کننده فرزند خود را زیر نظر داشته شم ؟ به فاکتور ها و عوامل متعددی ز میگردد. اینکه فرزند شما چند سال دارد، چه خلق و خویی دارد و چه محیطی بزرگ شده است.

مشکلات رفری

زمانی که رفرهای کودک شما مشکلات و دسرهای متعددی را برای خانواده شما به همراه آورده است و از طرفی دیگر رفرهای او مسه نیز مشکل آفرین و دسرساز است. این زمان حتما از مشاوره کودک بهره بگیرید. این موقعیت را دست کم نگیرید. اینها میتوانند مشکلات جدی ای شند که به سرعت سایر زمینه های زندگی شما را نیز مختل کنند. هنگامی که بر فرض مثال کودک شما رفرهای مشکل آفرین دارد قطعا انرژی شما را خانه میگیرد چه شما نقش همسر را ایفا کنید چه نقش شوهر. این موقعیت اگر به راه حل توجه نشود مشکلات بر روی هم انشته میگردد. عواقبی که این مشکل برای خانواده دارد بسیار جدی است. مانند اینکه خلق و خوی زوجین تنگ تر میشود. انعطافی آنها نسبت به مسائل کاهش می یابد. نتیجه ممکن است گیری زناشویی ایجاد شود.

منطقی فکر کنید

حال خوب که بنگرید، میبینید چارچوب خانواده مسائل منفک از همدیگر نیستند. روابط اعضای خانواده هم آمیخته است. مهم ترین مسئله این است که این مشکلات را بدون راه حل رها نکنید. ممکن است این مشکل به حدی بغرنج شود که پ و ماها حالت ماندگی پیدا کنند. این موقعیت اشته بزرگ این است که زن و شوهرها، یکدیگر را به دخیل بودن مشکل، متهم کنند. همسر ممکن است به شوهرش بگوید که بی توجهی های تو دلیل این مشکل بوده است. شوهر نیز این موقعیت احتمال دارد منطقی فکر نکند و جایگاه دفاع از خود برای مثال بگوید که اگر وقت خود را بیشتر صرف فرزند خود میکردی، عاقبت کار این چنین نمیشد.

 

رفرهای نامتعارف کودکان

رفرهای نامتعارف کودکان مانند: خشم انفجاری یا سایر رفرهای خطرناک میتواند ریشه سرخوردگی روحی، اضطراب و افسردگی داشته شد. این صورت مراجعه به مرکز مشاوره تلفنی کودک بسیار ضروری است. زمانی که شما پی میبرید مشکلات از حالت عادی خارج شده است بدون همفکری کاری را انجام ندهید. حل کردن این مشکلات نیازمند تخصص است. برای همین بهتر است به دنل مشاوره کودک خوب شید.

اولین اولویت این است که بفهمید پشت رفرهای کودک شما چه چیزی قرار گرفته است؟ ریشه رفرهای نامتعارف کودک ن کجاست؟ این بسیار مهم است که تشخیصی تخصصی گذاشته شود. مرکز مشاوره تلفنی کودک یکی از مسائل مهم این است که وقتی کودکان سروکار دارید فرصت تشخیص، آزمون و خطا نیست. مشاور کودک ید دقیق ترین تشخیص را انجام دهد و بر مبنای آن راهبردهای مانی را ارائه دهد. همچنین منطبق آن الگوهای آموزشی را به والدین ارائه نماید. اگر این موارد موفقیت پیش برود رفرهای ناهنجار کودک مهار میشود. اما اگر شکست بخورد ممکن است عوارض آن کل ساخر خانواده را تحت الشعاع قرار دهد.

روانشناسی آنلاین کودک

اگر رفرهای کودک از کنترل والدین یا سایر افراد مانند: آموزگاران و معلمان خارج شود نشانه این است که شما به مشاوره کودک تلفنی نیازمند هستید. مرکز مشاوره کودک تلفنی میتواند یک گزینه بسیار مناسب شد شما خدمات مانی را به سرعت یافت کنید. مشاوره روانشناسی آنلاین البته میتواند شما را به صورت غیرحضوری مشاور کودک آشنا نماید و مقدمه ای برای تشخیص اختلال کودک شد. همچنین از این طریق میتوانید مراجعه حضوری را نیز از قبل تنظیم کنید. متخصصانی که میتوانید آنها زمینه مسائل کودک مشورت کنید شامل مددکار اجتماعی، متخصص کودکان، روانپزشک و مشاوره روانشناس کودک است. مشاوره این افراد میتواند به تشخیص و مان اختلالات رفری کودک شما کمک کند.

مشکلات و مسائل عاطفی

زمانی که میبینید یک کودک برای یک دوره طولانی مدت به صورت غیرمعمول مضطرب است، سراسیمه و نگران به نظر میرسد و زن بدن او بسیار غمگین است از طرفی توانمندی ها و کارکردهای کودک متناسب سن او نیست و اختلالاتی دارد. بهترین گزینه این است که حتما این مسئله را متخصص کودکان میان بگذارید. هنگامی که کودکی را مشاهده میکنید که به صورت جدی مضطرب و افسرده است اینگونه به موضوع نگاه نکنید که او فقط از مشکلات هیجانی رنج میبرد حقیقت او بخشی از کودکی خود را از دست داده است. لحظات خوبی که میتوانست برای رشد روحی و روانی خود داشته شد، مسفانه ناپدید شده است.

اگر شما میخواهید به این کودکان کمک کنید بهترین و ضروری ترین کار این است که هر چه زودتر به کمک او بشبید زیرا اگر این اتفاق نیفتد؛ قطعا این کودک آینده از نظر توسعه و پیشرفت فعالیت های اجتماعی، تحصیلی و شغلی پشت سر همسالان خود قرار خواهد گرفت. قطعا نمیتواند متناسب استعدادهای خود پله های ترقی را طی کند. ضروری است که مشکلات را قبل از اینکه به کلافی سرگم تبدیل شده شند پیگیری کنیم. شاید شما هم شنیده شید که پیشگیری بهتر از مان است؛ اما بهتر است اگر شما نقش والدین را دارید نگذارید که این جمله فقط حد یک حرف قی بماند. کودکانی که افسردگی و اضطراب زندگی میکنند نسبت به همسالان خود احتمال بیشتری وجود دارد که روش های مضر و ناستی را برای رفرهای خود دنل کنند.

 

اختلالات شخصیت کودک

نظر بگیرید کودکی که بسیار مضطرب است قدم اول مشکل شاید این شد که نمیتواند بدون والدین خود بستر به خواب برود. اینجا شاید والدین عصبی شوند و از اینکه فرزندشان نمیتواند به تنهایی بخوابد کلافه شده شند یا از طرفی ممکن است آنها این مشکل را جدی نگیرند و به این فکر کنند که فرزندشان به آنها وابسته است. همچنین به این فکر کنند که این وابستگی نتیجه ای جز دلبستگی ندارد و این رفر هم که عادی است پس مشکلی وجود ندارد. اما این را نظر بگیرید اگر این رفر ریشه یابی و اصلاح نشود ممکن است این کودک آینده نتواند همسالان خود تعامل برقرار کند. نتواند حتی یک مسافرت دوسن خود داشته شد یا نتواند برای زندگی خود شریک مناسب انتخاب نماید.

زیرا این کودک مسئله ترس از جدایی از والدین خود به بن بست خورده است و از این بن بست خارج نشده است. کودکانی که شخصیت اجتنابی بزرگ میشوند و رشد می یابند به نوجوانانی تبدیل میشوند که هویت و زندگی اجتماعی آنها حول مسائلی شکل میگیرد که از آنها نگرانی دارند و سعی میکنند اجتناب از آنها ترس خود را سرکوب کنند. اگر شما تصمیم دارید صبر کنید مشکلات خود به خود حل شوند یا کسی پیدا شود که به شما این زمینه کمک کند بدانید که مشکلات کودک شما اینگونه بهبود نمی یابد. این زمینه شما ید بر رفرهای کودک خود نظارت داشته شید و این زمینه اطلاعات ارزشمندی را کسب کنید. این اطلاعات میتواند گام هایی برای رسیدن به راه حل نهایی برای کودک شما شند.

مشکل را نادیده نگیرید

کاری که نید انجام دهید این است که نید مشکل را نادیده بگیرید و به خود بگویید که چیز مهمی نیست. برخورد کودک خود ید به صورت مشترک همسرن عمل کنید. او مسائل را مطرح کنید و از او مشورت بخواهید. هیچگاه به این فکر نکنید که مسائل و مشکلات کودک خود را به تنهایی به دوش بکشید. چه به این خاطر که فکر کنید همسرن ک ستی از مشکلات کودکن ندارد یا به این خاطر که ژست یک آدم فداکار را بگیرید که میخواهد مشکلات را به تنهایی حل کند و دسرهای کودک را به همسر خود منتقل نکند.

بیشتر موارد ممکن است والدین ک متفاوتی از مشکلات فرزندان شان داشته شند. ولی این نید دلیلی شد از اینکه مشکلات کودک شان را یا به تنهایی به دوش بکشند یا به دوش دیگری بیفکنند. یکی از اشتهاتی که خانواده ها انجام میدهند و جلسات مشاوره خانواده به وفور مشاهده میشود این است که خانواده ها، والدین نقش پلیس خوب و بد را ایفا میکنند. به طور مثال همسر، رفر کودک را زمینه ای منع میکند اما شوهر آن را مهم نمیداند یا لعکس. مراجعه به مشاوره خانواده برای مشکلات کودک راه حل خوبی است اما والدین نید نقش فعال خود را این زمینه فراموش کنند. آنها ید به صورت آگاهانه و فعالانه برای حل مشکلات فرزندان خود برنامه ریزی نمایند.

آموزش والدین مشاوره کودک تلفنی

مراکز مشاوره کودک تلفنی ید آموزش های گوناگونی برای والدین نظر گرفته شود آنها این مهارت ها بتوانند مشکلات کودک خود را مدیریت کنند. مهارت هایی که لازم است والدین آنها آشنا شوند شامل :

  1. آموزش والدین برای مدیریت کودک مکانهای عمومی
  2. آموزش والدین برای پیش بینی کردن رفر های علنی و ناهنجار کودک و کاهش این رفر ها
  3. آموزش والدین به منظور شناسایی موقعیت هایی که عث بروز بد رفری کودک میشود. حقیقت منظور فعالیت های عمده ای میشد که بروز رفر های ناهنجار آنها پیش بینی میشود.

ابزار های مورد نیاز این مرحله از آموزش والدین :

  1. بروشور برای آموزش والدین
  2. پیش بینی مشکلات و مدیریت کودکان مکان های عمومی
  3. پرسشنامه موقعیت خانگی
  4. پرسشنامه موقعیت مسه ای
  5. مقیاس جه بندی اختلالات رفری والد
  6. مقیاس جه بندی اختلالات رفری آموزگار
  7. تکلیف منزل
  8. پیش بینی رفر های مشکل آفرین کودک
  9. وضع قوانین برای کودک البته توجه به ویژگی های کودک و همچنین والدین
  10. برقراری سیستم تشویقی برای اطاعت بیشتر کودک
  11. برقراری سیستمی برای پاسخ به خودسری های کودک
  12. نظارت، توجه، و پاداش به فرمان پذیری کودک

 

مکان های عمومی که نیاز بکارگیری روش های مدیریتی است :

  1. فروشگاه ها
  2. رستوران ها
  3. هنگام سفر اتوموبیل
  4. هنگام مهمانی ها و ملاقات دیگران
  5. مسجد و مکان های مذهبی دیگر

 

مشاوره کودک تلفنی آویژه

مشاوره کودک تلفنی رویه های آموزشی والدین و کودک را به صورت دقیق بررسی کرده بهترین راه حل برای مشکلات و اختلالات کودکان دست پیدا کند. البته مشاوره تلفنی کودک آویژه، مشاوره آنلاین را تنها کافی نمیداند و معتقد است تنها مواقع هشدار و اورژانسی میتواند بسیار راهگشا شد. البته مشاوره آنلاین میتواند کلید آشنایی متخصص کودک شد. این زمینه مشاوره آنلاین کمک کننده به جلب اعتماد والدین است که خود پنسیل این را دارد که به مشاوره حضوری تغییر مسیر دهد.

تجربیاتی که مرکز مشاوره تلفنی کودک آویژه داریم به این نتیجه رسیده ایم که جلسات آموزش روش ژتونی خانگی و محروم سازی از ثمربخش ترین برنامه های آموزشی برای والدین و کودک هستند که ما پیشنهاد میکنیم حتما شما والدین گرامی این برنامه ها را دنل کنید. این ها برنامه هایی هستند که منجر به بهبود معنا داری رفر های اطاعت کردن کودک و کاهش رفر های ناهنجار کودک میشوند.


بیشتر بخوانید:  سوالات تست هوش کودکان


پیش بینی مشکلات مشاوره کودک تلفنی

طرح کردن مشکل خود اهمیت فراوانی دارد که برای رسیدن به راهکارهای مانی نمیتوان نقش آن را انکار کرد. والدین ید جلسات مانی مشکلاتی را که کودک خود دارند را جزئیات دقیق شرح دهند. تشریح دقیق مشکلاتی که آنها آن رو به رو هستند میتواند موضوع کار جلسه بعدی مشاوره را تشکیل دهد. مشکل اصلی مشاوره کودک تلفنی این است که والدین تنها هنگامی که کودک رفر ناهنجار دارد و خودسری میکند به فکر مان و پیش گیری میفتند و هنگامی رفر فروکش کرد اهمیت این مسئله از خاطر آنها محو میشود.

 

زمان برنامه ریزی تغییرات رفری مشاوره کودک تلفنی

این را به یاد داشته شید که زمانیکه شما عصنی و مضطرب هستید بدترین زمان ممکن برای برنامه ریزی جهت حل مشکلات کودک ن است. این موقعیت پ و ما احتمالا بسیار عصنی هستند و همچنین از اینکه نکند رفر های بد کودکشان را دیگران ببینند و احیانا نوع تربیت کردن خود را زیر سوال ببینند نگران و مظطرب میشوند. همه این عوامل دست به دست یکدیگر میدهند مانع از شکل گیری روشی معقول و منطقی و همچنین موثر برای حل مشکل کودک شود. نتیجه پیش بینی مشکلات رفری یکی از اصول و مفاهیم اولیه و اصلی آموزش مدیریت موثر کودکان میشد. این اصول میتواند شامل موقعیت های متفاوتی از موقعیت های مکان های عمومی گرف خانه و مسه شود.

مدیریت موثر بفری های کودک

مشاوره کودک تلفنی آویژه نظر میگیرد که احتمالا والدین میدانند که کودکشان کدام موقعیت بیشتر برانگیخته خواهد شد. رفر های خودسرانه اش چیست و چه نوع مشکلی بروز خواهد کرد. بنابراین اگر والدین وقت بگذارند و برنامه ریزی کنند و این برنامه را برای کودک خود تفهیم کنند میتوانند از بسیاری از رفر های بد کودک خود جلوگیری کنند. شما اینجا والدین گرامی میتوانید برای بهینه کردن برنامه های خود جهت حل بفری های کودکن از مشاوره خانواده استفاده کنید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که والدین واکنش سریع و به موقعی برای مدیریت موثر بفری های کودک خود انجام دهند البته قبل از اینکه گذشت زمان توجه دیگران جلب شود.


بیشتر بخوانید:  روانشناسی رنگها کودکان


 

مدیریت اضطراب و سراسیمگی والدین مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک تلفنی بسیار اهمیت دارد واکنش والدین نسبت به کاربرد روش های مانی و برنامه ریزی برای آنها سنجیده شود. ید به صورت دقیق تعیین شود که والدین اجرای کدام برنامه سراسیمه و نگران خواهند شد. زیرا این نگرانی مانع از اجرای موثر برنامه مانی خواهد شد. برای بسیاری از والدین تشریح برنامه و اهمیت مان موضوع کفایت میکند. مثلا ید توضیح داده شود که توجه، تحسین مستمر و پاداش و تنبیه والدین برای اطاعت پذیری کودکان چق موثر است. اما همچنان والدینی هستند که کنترل اضطراب خود دچار مشکل هستند.

ید به این نکته توجه کرد که هیجانات ناخوشایند والدین چنین شرایطی نتیجه برداشت های منفی و اغلب سرزنش گرانه طی رفر کودک است. والدین ید این اظهارات منفی و انتقادی را بشناسند و آنها را بیانات مثبت و کارساز جایگزین کنند. گاهی والدین از نگرانی شدیدی برخورد مشکلات بفری کودک خود رنج میبرند این موقعیت مشاوره تلفنی کودک آویژه پیشنهاد میکند که حتما این موضوع را مانگر خود مطرح کنید.

سوالات متداول

چگونه کودکان خود را بهتر تربیت کنیم؟

انسان موجودی الگو پذیر است. تربیت سال های ابتدایی عمر کودک روش الگو پذیری شکل میگیرد.  چراکه کودک چند سال نخست زندگی خود، تمام کارهایش را از رفر و عمل پ  ما و اطرافیان برداشت میکند، و تقلید از آنها، کارهایش را انجام میدهد. به همین جهت قرآن کریم آیه ۴۴ بقره می‌فرماید: أَتَأْمُرُون‌َ النَّاس‌َ بِالْبِرِّ وَ تَنسَوْن‌َ أَنفُسَکُم‌؛ آیا مردم را به نیکی دعوت می‌کنید، اما خودن را فراموش می‌نمایید.  آیات ۲ و ۳ سوره صف میفرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ اى کسانى‌که ایمان آورد‌‏اید چرا چیزى مى‏‌گویید که انجام نمى‏‌دهید،  نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.

چرا تربیت کودک مهم است؟

همان طور که گفته شد تربیت از همان دوران ابتدایی رشد برای کودک حائز اهمیت است بطوریکه اگر پایه های این تربیت ست شد میتوان امید داشت که آینده کودک  از نظر فردی و اجتماعی از جایگاه والایی برخوردار شد.

بهترین والدین برای تربیت کودک چه کسانی هستند؟

بر اساس نظر کارشناسان و مشاوران تربیت کودک بهترین والدین برای تربیت کودک، والدینی هستند که ویژگی والدین مقت را دارا شند چرا که این والدین همانطور که به قوانینی که خود وضع کرده اند پایبند هستند،  به همان صورت هم به احساسات فرزند خود احترام میگذارند. از این نکته هم نید غافل شد که عوامل محیطی هم بر تربیت کودک اثر گذار هستند،  پس والدین ید هم خود را آماده تربیت فرزند کنند و هم شرایط را برای انجام این امور نظر داشته شند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره کودک تلفنی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  Center for Child Counseling

 

مرکز مشاوره کودک تلفنی

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع