نحوه درست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی

 
4.7 / 5 ( 7 votes )

نحوه انتخاب همسر ید به گونه ای شد که تمامی فاکتورها برای یک ازدواج خوب را داشته شد . نحوه انتخاب همسر به دلیلاین که افراد یکدیگر تفاوت دارند متفاوت خواهد بود . آداب و رسوم خانواده ای که ما آن زندگی میکنیم نیز نحوه انتخاب همسر ثیر گذار است . همه این ها زمانی که ما قصد ازدواج داریم موظف هستیم که انتخاب خود دقت کنیم . این را همیشه نظر داشته شید که نحوه انتخاب همسر فقط زندگی خود ما ثیر گذار نیست .  بلکه امکان دارد نسل ها از این تصمیم ما سود و ضرر ببینند . حتما ساختن چهارچوب مناسب برای معیارهای ازدواج میتواند کمک بسیار زیادی نحوه انتخاب همسر از سوی ما برایمان به ارمغان بیاورد . این نکات مشاوره ازدواج نیز به زوجین گوش زد میشود .


بیشتر بخوانید: فلسفه ازدواج چیست ؟


مشاوره نحوه انتخاب همسر

مشاوره نحوه انتخاب همسر یعنی کمک به زوجین برای اینکه آگاهی خود را برای انتخابی شایسته و مطمئن تر لا ببرند . زوجین گرفتن کمک زمان مشاوره نحوه انتخاب همسر میتوانند معیارهای ازدواج مورد نظر خورد را اصلاح کنند یا تغییر دهند . وجود یک مشاوره خانواده و روانشناسی کامل و حرفه ای زمان و برهه خاص قبل از ازدواج میتواند یک موهبت بزرگ شد . مخصوصا برای زوجینی که سنین پایین تر و تجربه کمتر قصد پا گذاشتن به عرصه ازدواج  را دارند . قطعا اگر مشاوره نحوه انتخاب همسر به صورت حرفه ای انجام شود . البته زوجین نیز دقت و متعهدانه به برنامه ها عمل کنند ازدواجی بسیار متعادل و خوبی را خواهیم دید . کنترل هیجانات مثبت و منفی دوران قبل از ازدواج نیز از دیگر امتیازات  همگام شدن مشاوره ازدواج این دوران حساس است . این نکته را فراموش نکنید .

 

نحوه انتخاب همسر از دیدگاه اسلام

نحوه انتخاب همسر از دیدگاه اسلام به دلیل اهمیت ازدواج این مکتب ابعاد مختلفی قابل تبیین است . اسلام ازدواج را از مهمترین و شاید مهمترین رویداد زندگی یک مسلمان میداند . جایی که آن را نیمی از راه کامل کردن یک مسلمان معرفی میکند . شاید به کمتر موضوعی اسلام به اندازه ازدواج پرداخته شده شد . نحوه انتخاب همسر از دیدگاه اسلام به این صورت است که دو نفر که به بلوغ رسیده اند پسندیده است که ازدواج کنند . این بلوغ ها میتواند شامل بلوغ جنسی برای بچه دار شدن و بقای نسل و لا رفتن تعداد مسلمانان مهم شد . بلوغ فکری نیز از آنجا که زوجین نقش مهمی تربیت نسل بعد دارند مهم است . همچنین اسلام و آموزه های دینی ما کید فراوانی بر هم سطح بودن دارند . همچنین هم نظر بودن خانواده های زوجین تعادل برقرار شد .

نحوه انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی

نحوه انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی از بحثهای مهمی است . مجامع علمی همیشه مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و فراموش نمیشود . چرا که زمانی که انسان وجود دارد  چاره ای جز تلاش برای تلاش به هدف بقای نسل ندارد . این زمانه که ما زندگی میکنیم بقای نسل بیشتر فرهنگ ها از زیر مجموعه های ازدواج است . زیرا فرزندان حاصل ید به نحوی ست تربیت شوند . نحوه انتخاب همسر از دیدگاه روانشناسی همیشه به مسائل حساسی کید میکند . مثلا برسی ابعاد روحی و روانی همسر آینده یا برسی افراد برای فهمیدن میزان قت ک فرد مورد نظر از زندگی زناشویی . شاید سخن به گزاف نگفته شیم اگر بگوییم که استفاده از علم روانشناسی نحوه انتخاب همسر ضروری است . به کار بردن آموزشهای آن میتواند تضمین کننده ازدواج ما شد و اگر از آنها کمک نگیریم احتمال ناکامی لا است .

نحوه انتخاب همسر برای زنان و مردان

نحوه انتخاب همسر برای زنان و مردان شاید مواقعی به سمت های  گرایش پیدا کند . دلیل  آن هم  وجود بعضی ویژگیها و نیازهای خاص برای جنس های مختلف است . شاید برهه هایی از زمان برسی نحوه انتخاب همسر نیز این ویژگیهای مورد بحث یک چهار چوب و یک راس قرار بگیرند . مثلا برسی ویژگی های مادی بیشتر مختص جنس مونث است . قطعا ید مورد وضع مالی شوهر آینده فکر کند . از جمله ویژگی هایی که مردان ید آن را برسی کنند . ویژگی های ظاهری و یا میزان ک دختر از زندگی و مسائل  روزمره زندگی زناشویی میشد . اما زوجین حتما ید نظر داشته شند که  دوران آشنایی حتما میزان ک از یکدیگر را بسنجند و آن را لا ببرند . این به این معنی است  که میزان  اختلاف نظرات خود را طبیعی نیز هست  به حد متعادل نزدیک کنند .

رابطه قبل از ازدواج

زمان آموزش نحوه انتخاب همسر برای زنان و مردان حتما ید تعریف روشنی از ارتط قبل از ازدواج به افراد  داده شود . بعضی افراد وقتی تقاضای ارتط شما را میکنند . شاید این جمله را مطرح کنند که قصد ما نهایت از این رابطه ازدواج است . این ادعا به همان میزان که میتواند حقیقت داشته شند میتواند وغ نیز شد . این موضوع به صورت  طبیعی بیشتر برای دختران اتفاق میافتد که ید به این نکات توجه کنند . از ویژگی های کسی که قصد ازدواج شما را داد این است که نشانه های مطمئنی به شما از نیتش نشان میدهد . مثلا جریان گذاشتن خانواده ها را پیشنهاد میکند .  یا برای مثال کسی که شما قصد ازدواج دارد .  از شما خواست نمیکند که به مکان خلوتی هم بروید و مکان های عمومی را برای قرار ملاقات پیشنهاد میدهد .

 

ثیر هوش هیجانی روابط زناشویی

مقدار هوش هیجانی هر فرد به میزان قابلیت او برای حل مسائل روزمره و پاسخ سریع و میزان انعطاف پذیری او زندگی بستگی دارد . اگر زمان آشنایی برای ازدواج از مقدار هوش هیجانی طرف مقابل خبر و آگاه شوید . میتوانید مورد خیلی از مسائل و دغدغه های زندگی زناشویی به نتیجه برسید  . نحوه انتخاب همسر از دیدگاه اسلام نیز مورد خوب بودن مردی هوش هیجانی لا کید شده است . زیرا او میتواند لحظه مسائل و مواردی که شاید پیش بینی نشده هستند را مدیریت و کنترل کند . گاهی اوقات مشکلات و موانعی که بر سر راه ما و زندگی زناشویی ما میایند . از چند طرف ما را احاطه میکنند . یک زوج که دارای هوش هیجانی لا هستند بدون از دست دادن کنترل خود . حفظ تمرکز به نوبت مشکلات را حل میکنند و موانع را بر میدارند .

اهمیت ملاک تحصیلات ازدواج

از ملاکهایی که مخصوصا جامعه ما هم زیاد به آن پرداخته میشود . هم مورد آن زیاد سوال میشود ملاک و معیار تحصیلات است . برای پاسخ به سوالات خود ید به یک مشاوره ازدواج مراجعه نمایید . مشاوره نحوه انتخاب همسر سوالات زیادی از روانشناسان این مورد پرسیده میشود . معیارهای ازدواج برای شما تکرار و راحت تر انتخاب میشود . این مسئله نشان دهنده پر تعداد بودن افرادی است که این زمینه سوال دارند . این نوع نگاه صرف قطعا از نظر مشاوران و روانشناسان یید نمیشود .

قطعا وجود تحصیلات مشابه و هم سطح بودن دو طرف این ملاک میتواند فاکتور خوبی شد . چون احتمال ک متقابل را زندگی زناشویی آینده لا خواهد برد . اما عدم وجود این ملاک نمیتواند دلیل محکمی برای رد کردن این ازدواج  و برسی نکردن این موقعیت شد . اگر تفاوت تحصیلی بین دو طرف عث بروز و وجود دو سبک زندگی متفاوت نشود . بی تردید  مانعی برای ازدواج نخواهد بود .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:  ways to choose the righ wife for a lifetimet

 

نحوه ست انتخاب همسر برای یک عمر زندگی

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع