اهمیت سن در ازدواج موفق

 
3.9 / 5 ( 8 votes )

اهمیت سن ازدواج را می توان از جمله مهمترین مواردی دانست که هم قبل از ازدواج و هم آینده زندگی زناشویی ثیر گذاراست . ید نظر داشت که اهمیت سن ازدواج نید به خاطر دیگر مسائل فراموش شود و یا اولویت ها قرار نگیرد . بهتر است بدانیم که تناسب سن ازدواج تنها مربوط به جذب نمی شود و بعد روانی زندگی زوجین نیز ثیر گذار خواهد بود . زوجی که قصد ازدواج دارند ید از ثیرات شرایط سنی آینده زندگی زناشویی آگاه شند . سال های آینده غافلگیر نشوند . از جمله معیارهای ازدواج نزد دو نفر قطعاً ید شرایط سنی قرار داشته شد .

این امر مستلزم آن است که دو طرف مرحله اول اشراف کامل نسبت به شخصیت خود داشته شند . بعد از این اشراف است که دو طرف میتوانند خواسته های خود را طبقه بندی کرده و به طرف مقابل انتقال بدهند.

دلایل اهمیت سن ازدواج

دلایل اهمیت سن ازدواج را میتوان به دسته های متعددی تقسیم کرد . اهمیت سن ازدواج را می‌توان به تأثیر آن ک متقابل زوجین نسبت داد . زوجین ید مراقب این موضوع شند که اختلاف سن موجب ایجاد دو فضای متفاوت زندگی و نحوه ک آنها نشود . بین  افراد مختلف این موضوع نظرات متفاوتی وجود دارد که فاصله سن چه اندازه می‌تواند زندگی زناشویی موثر شد . بعضی از افراد به فاصله سنی کم و مثلاً اختلاف سنی یک سه سال اعتقاد دارند . برخی دیگر برای مثال اعتقاد دارند که مرد ید فاصله سنی ۵ ۱۰ سال همسر خود ازدواج کند . زوجینی هم هستند که اعتقاد دارند ید دو طرف هم سن شند . اما بهترین تصمیم را ره هر زوج میتوان کمک یک مشاوره خانواده و روانشناسی کار خودش متخصص شد گرفت .

 

اهمیت سن ازدواج موفق

اهمیت سن ازدواج موفق بسیار زیاد است و از مواردی است که به هیچ وجه نید از کنار آن ساده گذشت . همیشه ید هنگام انتخاب فرد مورد نظر زمینه ازدواج به یاد داشته شیم که اگر پختگی و ک مناسب از مسائل را از طرف مقابل انتظار داشته شیم ید به سن او توجه کنیم . و از ملاک های حیاتی انتخاب ما شد . از دیگر مسائل و دلایل اهمیت سن ازدواج می توان به ثیرات دوره رشدی که دو طرف آن رشد و نمو پیدا کرده ‌اند اشاره کرد . اگر دو نفر دوره های متفاوتی رشد کرده شند امکان اختلاف آنها بر سر موضوعات مختلف لا میرود . این اختلاف ها ناشی از ک متفاوت از دنیای پیرامون است . زوجین ید مسائل مربوط به تفاوت دوره های رشدی را بسیار جدی بگیرند و مورد آنها مطالعه داشته شند .

اهمیت سن ازدواج جوانان

اهمیت سن ازدواج جوانان نکته ای نیست که بخواهیم به سرعت و بی تفاوت از آن گذر کنیم . جوانان ید دقت کنند که اگر به دلیل انتخاب احساسی مطلق ، اقدام به ازدواج نمایند . مواردی که اختلاف سنی فاحش را دارا هستند ، امکان اینکه ازدواجشان به ناکامی بیانجامد بسیار لاست . ممکن است خدماتی مانند آسیب های روحی و روانی یا جسمی و جنسی انتظار دو طرف ازدواج شد . از سوی دیگر اگر افراد اهمیت سن ازدواج جوانان را نظر بگیرند . و مهم تلقی کردن آن  کنار دیگر معیارهای ازدواج ، می توانند زندگی زناشویی و مشترک شاداب و پرنشاط و انگیزه سازی را برای خود بسازند .

اهمیت سن ازدواج قطعاً موردی است که صورت مراجعه به مشاور ازدواج به آن پرداخته میشود . اگر زوجین  همراه مشاوره خانواده و روانشناسی که به آن مراجعه کرده اند صادقانه و متعهدانه پیش بروند قطعا نیج مطلوبی خواهند گرفت .

اهمیت سن ازدواج دختر و پسر

اهمیت سن ازدواج دختر و پسر زمانی معلوم و واضح تر میشود که به مشکلاتی که ناشی از انتخاب همسر به لحاظ سنی بروز می کند نگاهی بیندازیم . از جمله آسیبهای نظر نگرفتن اهمیت سن ازدواج موفق این است که مثلا خانمی که ده سال یا بیشتر از آقا کوچکتر است دلیل خواست جدایی خود را این عنوان میکند . که او شور و حال و طراوتی که از همسرش انتظار داشته را زندگی زناشویی خود کم دیده است .

این طرح مسئله از سمت خانوم صورتی است که آقا روند زندگی خود را طی می کند و شرایط اسندارد خود رفر می کند . اما خانوم انتظار دارد که آقا فعالیتها یا رفرهایی را بروز دهد که ده سال از سن تقویمی او کمتر است . این دست از موارد میتواند طراوت و شادابی را از رابطه زناشویی بگیرد و عث به وجود آمدن یک زندگی مشترک منفعل و بدون هیجان مثبت شد .

عوارض ناشی از ازدواج اختلاف سن نامتناسب برای زنان

از عوارض ازدواج زوس و یا اختلاف سنی لا برای خانم هایی که به این صورت ازدواج کرده اند می توان به اختلاف نظر سلیقه‌ های جنسی اشاره کرد . برای مثال یک خانوم سن سی سالگی است و احتیاج به معاشقه و محبت قبل از رابطه جنسی را بسیار حس میکند . و اینکه یک رابطه جنسی تنوع متفاوت و مدت زمان طولانی را برای ارضای جنسی و روحی طلب می کند . اما آقا به دلیل اختلاف سن کمتر می تواند این مسئله را ک کند و یا اینکه کلا نمی‌تواند خود را به جای همسرش بگذارد و نیازی به این نوع رابطه ها نمیبیند . این مورد تقری هیچ کدام از دو طرف مقصر نیستند .

این موضوع ریشه عدم اهمیت سن ازدواج دختر و پسر از سوی طرفین دارد . این مسئله بسیار مهم و حیاتی ، چیزی نیست که ما بخواهیم قبل از ازدواج به راحتی از آن بگذریم .

 

عوارض ناشی از ازدواج اختلاف سن نامتناسب برای مردان

اگر اهمیت سن ازدواج موفق نادیده گرفته شود آینده و زندگی مرد نیز قطعا به اندازه زن تأثیرگذار خواهد بود . فرض کنیم که آقا سن ۴۵ سالگی و خانوم سن ۳۵ سالگی قرار دارند . آقا که از کار و فعالیت های خود طول روز خسته است و به سکوت و استراحت احتیاج دارد به خانه می‌آید و انتظار چنین کی را از همسرش دارد . اما همسر او که افکار و ذهن خودش شوهرش را موظف به گوش دادن حرف های خود میداند از بی تفاوتی و سکوت مرد عصنی میشود . چون حتی به شرایط سنی مرد و و آن فضا نزدیک هم نیست .

اهمیت سن ازدواج و دلایل این اهمیت به قی گسترده است که ید زمان زیادی از طرف زوجین برای پرداختن به این مسئله اختصاص پیدا کند . بعضی از خرده فرهنگ ها افراد زیاد این مسئله را جدی نمیگیرند که مسفانه به خاطر همین غفلت  عواقب و آسیب‌های آن روبرو میشوند .

از فواید ازدواج تناسب سن

از فواید ازدواج متناسب مسئله سن می توانیم به رابطه عاطفی قوی به دلیل ک متقابل که ناشی از اختلاف سنی مناسب است اشاره کنیم . این نکته مفید به این دلیل وجود خواهد داشت که اکثراً تفکر مرد و زنی که دوره یکسان رشدی ازدواج میکنند شبیه هم است . از دیگر دلایل اهمیت سن ازدواج جوانان می توان به داشتن حرف های مشترک زیادی که دو نفر سنین نزدیک به هم و اصطلاحاً بزرگ شده یک نسل میتوانند داشته شند اشاره کرد . اهمیت سن ازدواج دختر و پسر به آینده و فرزندآوری و فرزندپروری و بعد  بزرگتر به جامعه‌ای پویا و سرزنده و یا جامعه‌ای شرایط برعکس نیز مرتبط است . مراجعه به مشاور خانواده و روانشناسی نحوه انتخاب قبل از ازدواج این مورد قطعا موثر است .

اهمیت سن یکی از مواردی است که ازدواج بسیار اهمیت دارد . برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید ید به مشاوره ازدواج بپردازید . مشاور این زمینه میتواند بهترین راهنما شد . شما عزیزان برای زندگی و آینده خود بهترین تصمیم را بگیرید .


بیشتر بخوانید: ملاک های ازدواج موفق


خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره و معیارهای ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: ?What is the best age difference for a successful marriage

 

اهمیت سن ازدواج موفق

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع