۶ راهکار برخورد با خیانت شوهر چیست؟

 
5 / 5 ( 1 vote )

راه برخورد خیانت شوهر از جمله انتخاب هایی است که همسر خیانت دیده ید زمان وقوع خیانت یا بعد از ثابت شدنخیانت آن بسیار دقت کند . راه برخورد خیانت شوهر نید فضای متشنج و پر از تشویش انتخاب شود و همیشه سعی کنید از مشاوره خانواده کمک بگیرید. ما ید بعد از آرام شدن و دور شدن از هیجان های منفی ره راه برخورد خیانت تصمیم بگیریم . این صورت است که میتوانیم به صورت منطقی ره این مسئله راهکاری را پیش بگیریم . راه برخورد خیانت شوهر صورتی که خامی و به دور از عاقبت اندیشی انتخاب شود نه تنها بر روی زوجین ، بلکه بر آینده فرزندان نیز ثیر گذار خواهد بود .

راه برخورد خیانت شوهر ید متناسب نوع و عمق خیانت همسر انتحاب شود . چرا که اگر راه برخورد خیانت شوهر به ستی و انصاف انتخاب شود حتی میشود به اصلاح فرد خیانتکار نیز امیدوار بود . اگر ابتدای رابطه هستید از راهکارهای مشاوره قبل از ازدواج استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی خیانت


راه برخورد خیانت شوهر

  • آرامش خود را حفظ کنید

ابتدا بهتر است آرامش خود را حفظ کنید. عصنیت کار را سخت تر میکند و اگر امیدی هم به زندگی این مرد داشته شید از بین خواهد رفت. زیرا شوهرن منتظر این واکنش است به بهانه آن خانواده را از هم بپاشد. البته برخورد منطقی این شرایط کار غیر ممکنی است ولی صورتی که همسرن را دوست دارید و می خواهید او ادامه دهید، عصنیت می تواند همه چیز را به هم بریزد.

  • خیانت را خیانت جواب ندهید

بیشتر خانم ها زمانی که متوجه خیانت همسرشان می شوند سعی می کنند خیانت را خیانت تلافی کنند. این کار آسیب بیشتری به خود و خانواده خود می زنید و سردی بیشتری به وجود می آورید. از طرفی از لحاظ روانی دچار عذاب وجدان شده و سرخورده می شوید. مخصوصا زنانی که فرزند دارند ید بیشتر به خود مسلط شند.

  • از یک مشاور متخصص کمک بگیرید

شاید بهترین راه برای شما این است که از یک مشاور خوب وخبره برای حل مشکلن کمک بگیرید. بهتر است به هر بهانه ای که شده همسرن هم به صورت جداگانه به مشاور مراجعه کند. گاهی یک نفر مطمئن و تجربه می تواند یک زندگی را از منجلاب نجات دهد و راه های زیادی پیش پای شما بگذارد.

  • مدتی از همسرن دور شید

بهتر است برای اینکه آرامش و بدون عصنیت بهترین تصمیم را بگیرید مدتی از همسر خود دور شید. این دوری عث می شود او نبود شما  عث می شود.

  • نقص ها و مشکلات خود را ببینید

گاهی بهتر است به جای اینکه یک طرفه قاضی بروید کمی روی رفر خودن نیز فکر کنید. شاید ایراد از رفرهای شما شد. شاید به همسرن آنگونه که ید توجه نمی کردید. اگر فکر می کنید این مورد کوهی کرده اید دست به کار شوید و بیش از پیش وقتن را به او اختصاص دهید. مسفانه به علت احساساتی بودن خانواده های ایرانی،  بسیاری از اختلافاتی می توانست گفتگو و تغییر روش و رفر حل شود لجزی و عصنیت به طلاق کشیده می شود.

  • طلاق آخرین راه حل است

اگر تمام راه ها را رفتید و به نتیجه نرسیدید یا شوهرن دوره به خیانتش ادامه داد و هیچ مشاوری نتوانست به شما کمک کند می توانید به طلاق فکر کنید.


بیشتر بخوانید: دلایل اصلی خیانت چیست؟


راه برخورد خیانت شوهر خیانتکار

راه برخورد خیانت شوهر خیانتکار نیز مسئله مهمی است که این روزها زیاد تر شدن خیانت روابط زناشویی جامعه ما برای خیلی از افراد مبهم است . نظر بگیرید که مردی به رابطه زناشویی خود پایبند نیست و نفر سومی رابطه برقرار کرده است . وقتی این خیانت را ریشه یابی میکنیم به این نکته پی میبریم که این خیانت نوعی انتقام از همسر خیانتکار بوده است .

حال سوالی که پیش می آید این است که بهترین راه برخورد خیانت شوهر خیانتکار چیست ؟ یک روانشناس اینجا کاملا میتواند نقش ز کننده این گره را ایفا کند . او میتواند بررسی ریشه ای این موضوع مرحله اول و تصمیم‌گیری منطقی طبق آن مرحله بعد راه برخورد خیانت شوهر خیانتکار را به ما ارائه کند . برای این که بدانیم راه برخورد خیانت شوهر خیانتکار چیست ید مسائل پیچیده ای را حل و فصل کنیم .

مشاوره برای راه برخورد خیانت شوهر ( betrayed to husband )

مشاوره برای راه برخورد خیانت شوهر مسئله ای بود که لا به آن اشاره کردیم و گفتیم که یک روانشناس میتواند بررسی دقیق این موضوع به ما کمک شایانی داشته شد . یک روانشناس سال های زیادی از عمر خود را صرف تحصیل و کسب تجربه حوزه های مختلف روانشناسی کرده است و مدت زمان طولانی را برای کسب تجربه این ب گذرانده است . مشاوره برای راه برخورد خیانت شوهر نید توسط افراد بدون صلاحیت به شخص ارائه شود .

گاهی اوقات این که افراد واقعا دلسوز ما هستند ، اما نمیتوانند مورد مشاوره خیانت یا سایر مسائلی از این دست ما را راهنمایی کنند . این عدم توانایی به این دلیل است که ممکن است آنها مازا دوست داشته شند و برای ما دلسوزی کنند اما تخصص و دانایی لازم برای راهنمایی را دارا نیستند .

 

بهترین راه برخورد خیانت شوهر

بهترین راه برخورد خیانت شوهر این است که وحله اول فرد خیانت دیده خونسردی خود را حفظ کند مدا تصمیم گیری احساسی این زمینه آسیب بیشتری را متوجه رابطه زناشویی خود و همچنین خانواده اش بکند . زن خیانت دیده ید توجه به نوع خیانت و همچنین عمق خیانتی که فرد مقابل به او میکند مقدار تنبیه و مجازاتش را نظر بگیرد . حالا بهترین راه برخورد خیانت شوهر چیست ؟  اگر این پرسش را بخواهیم بعد از بخشش مرد خیانتکار بپرسیم ید جوابی به این سوال داد که  راسی زگشت زن به زندگی سالم و آوش خانواده شد . حضور جلسات مشاوره خانواده و بهره بردن از نکته هایی که به خصوص مشاوره خیانت به افراد ارائه میشود میتواند این مورد بسیار کارساز شد .

بعد از بخشش خیانت همسر

اگر جلسات مشاوره خانواده و روانشناسی زمینه خیانت زناشویی شرکت کنید یا سلیقه شرکت را داشته شید میبینید که همیشه طلاق تنها چاره خیانت نیست . گاهی صلاح بر این است که گذشت موضوعاتی که شایسته گذشت هستند و قابلیت دوره فرصت دادن را دارند از فروپاشی یک خانواده جلوگیری کنیم . همانطور که گفته شد ید بررسی شود که آیا خیانت صورت گرفته به قی بوده است که ما بتوانیم آسیب به وجود آمده به بدنه خانواده احساسات و عواطف خود را ترمیم کنیم یا نه . مشاوره خیانت به خوبی به این نکات پرداخته میشود . مسائلی مانند خیانت زن شوهردار ، دلایل خیانت زن به شوهر و راههای پیشگیری از آن ، دلایل روانی خیانت به همسر و بسیاری از موارد مشابه و مرتبط این زمینه مشاوره خیانت واکاوی میشود .


بیشتر بخوانید: نشانه های خیانت شوهر


راهکارهای جلوگیری از خیانت مرد (women’s betrayed)

تقری میتوان گفت که هیچ خیانتی بدون دلیل و بدون زمینه اتفاق نمی افتد و حتما هر یک از زوجین نتیجه روندی که از قبل طی شده دست به خیانت میزند . مرد خیانتکار اگر از ابتدای زندگی زناشویی میل و قصد خیانت به همسرش را داشت دلیلی نداشت که ازدواج کند . بنابراین احتمال این که زن به شخصه خیانت مرد موثر شد بسیار زیاد است . برای مثال زمانی که زن مرد را از لحاظ جنسی که از مهمترین دلایل ازدواج است برطرف و ارضا نمیکند یک مرد بهترین شرایط نمیتواند بیش از مدتی طاقت بیاورد و ممکن است نهایت برابر اولین پیشنهاد وسوسه‌انگیز تسلیم شوند . این تفکر که مردانی که خیانت میکنند ، رابطه فرازناشویی را برای ارضای نیازهای خود انتخاب میکنند بسیار غلط است . هر انسانی هر سطح از زندگی مبتواند روزی به همسر خود خیانت کند .

 

خیانت فضای مجازی (cyberspace)

فضای مجازی منبع قابل توجه و به نوعی یایی از اطلاعات است که همه ما کوچکترین اشاره دست خود به آنها دسترسی داریم . اما این فضایی که برای خیلی از افراد منبع اطلاعات یا کسب آمد های نجومی است آسیب هایی حوزه ارتطات دارد . فضای مجازی به دلیل اینکه ارتطات بین افراد بسیار فراتر از حد تصور سهل و آسان است ، امکان ارتط بسیار لا میشد . اگر به هر دلیلی رابطه زناشویی زوجین گرمی و نشاط لازم را نداشته شد ، احتمال خیانت لا میرود و شاید بیشترین احتمال این موقع خیانت از طریق فضای مجازی است . گاهی مرد به دنل پر کردن خلاء عاطفی خود به ارضای نیاز خود از راه ارتط برقرار کردن جنس مخالفی گروه ها و شبکه های مجازی میرود که گاهی به رابطه جنسی و از هم فرو پاشیدن خانواده منجر میشود .

خیانت مالی (financial betrayed)

گاهی خیانت و رابطه فرازناشویی که زن برای ارضای نیازهای خود انتخاب میکند ، شامل خیانت مالی نیز میشود . این به این معنی است که زمانی که مردی کار میکند و آمدی کسب میکند قطعا به این انگیزه که خانواده اش رفاه بیشتری شند هر چق مبتواند تلاشش را بیشتر میکند . گاهی خیانت زن شوهردار و خیانت به همسر از طرف زن به ارائه و اختصاص دادن جسم و عاطفه خود به مرد دیگری غیر از شوهرش ختم نمی‌شود .

مواقعی نیز مشاهده می‌شود که زن پولی که همسرش تلاش بدست آورده و به او سپرده سطح رفاه خانواده را اندازه خوبی حفظ کند برای معشوقه خود و مردی که عرفا و شرعا و همچنین اخلاقا رابطه ناست و غلطی او دارد  خرج و هزینه میکند . این نوع خلاف و خیانت دست کمی از همخوابگی مردی به جز شوهر ندارد و قطعا مستحق مجازات همان سطح خیانت است .

طلاق عاطفی (emotional divorce)

اکثر زندگی های زناشویی عشق و انرژی زیاد و امید به ساختن یک زندگی عاشقانه و پر ثمر آغاز مبشود . اما همیشه طول زندگی زناشویی ما تغیراتی را خواهیم دید که زندگی ما را تحت ثیر قرار میدهند . گاهی رابطه زن و شوهر به قی سرد و سست میشود که دیگر برای ادامه دادن انگیزه و اشتیاقی را خود پیدا نمیکننه اما به دلایل مختلفی نمیتوانند از یک دیگر جدا شوند و رسما طلاق بگیرند . مثلا به دلیل اعتقاد و تعصت خانوادگی و فرهنگی بعضی از خانواده ها طلاق را برابر بی آبرویی و عیب قلمداد میکنند .

طلاق عاطفی زمانی یک زندگی مشترک اتفاق می‌افتد که دونفر هیچ میلی به یک دیگر ندارند ولی ناچار به ادامه دادن زندگی مشترک هستند . این مواقع زوجین نقش یک هم خانه را برای هم زی میکنند . طلاق عاطفی احتمال اینکه دو طرف ارضای نیازهای جنسی و عاطفی خود را کسی به جز همسرشان برآورده کنند بسیار لاست .

 

روسپی گری  (prostitutions)

بسیاری از موارد خیانت میبینیم که زنی که خیانت کرده گذشته لدی نداشته و سابقه و زمینه چنین بی اخلاقی هایی را نیز از گذشته به دنل ندارد . اما به هر دلیلی مجبور به تن فروشی میشود و از این راه به شوهر خود خیانت میکند . برای مثال بین معدان به مواد سنتی مثل تریاک واژه بی غیرتی به وضوح دیده میشود . هر چق که مواد مخ صنعتی مثل شیشه شک و تردید و رفرهای پارانوئید شکل را موجب میشود موادی مانند تریاک  بیغیرتی و حتی فکر معاوضه همسر  مواد را ذهن فرد معد وارد میکند .

گاهی نیز زن به دلیل اعتیاد شوهرش و یا اینکه شوهر به هر دلیلی نمیتواند معاش او و فرزندانش را فراهم کند راهی جز تن فروشی و کسب آمد از این طریق لیست انتخاب های خود نمی بیند . او جسم خود را میدهد از سمت مرد دیگری از لحاظ مالی مین شود ولی به ظاهر زندگی زناشویی خود فی میماند .

ازدواج های اجری

از دیگر مواردی که نشانه های خیانت زنان ممکن است به خاطر آن نمایان شود بحث ازدواج های اجری است که مسفانه کماکان بعضی از نقاط کشور ما وجود دارد . شاید زمینه مشاوره مورد خیانت شوهر و زن به یکدیگر دلایل متعددی را شنیده و آموخته شیم . مثلا دور بودن زن و شوهر از هم ، خیانت زن به شوهر از نظر اسلام و… اما یکی دیگر از مسائلی که مثلا مشاوره خیانت زن بررسی میشود این است که آیا ازدواج کاملا دلخواه و مورد پسند او بوده است یا خیر ؟ .

گاهی بر بعضی از فرهنگ های جامعه ما ازدواج فردی که به آن حسی نداریم زمانی رخ میدهد که به فرد دیگری علاقمندیم . یا اینکه فردی که بزرگترها برای ما نظر گرفته اند ، مناسب شرایط شخصیتی و معیارهای ازدواج ما نیست . این صورت است که گاهی میبینیم انسان هایی که دست به خیانت میزنند ظاهرا هیچ یک از زمینه های خیانت را ندارند ولی طن ماجرا چیز دیگری است .

عاقبت خیانت

بعد از اینکه خیانت چه از طرف مرد و چه از طرف زن اتفاق افد و بعد فرد خیانت دیده متوجه این قضیه شد ، دیگر هیچ یک از زمینه ها و و آموزشها و راههای پیشگیری از خیانت کار ساز نخواهد بود . دیگر مهم نیست که مثلا مهریه صورت خیانت زن به مرد چه شرایطی را طی میکند . دیگر مهم نیست که افراد چق هزینه میکنند مشاوره خیانت  همسر و یا راههای اثت خیانت زن یا مرد را بیاموزمد . ایا اینکه چگونه متوجه خیانت زن شویم ؟ .

اتفاقی که نید می‌افده آن زمان افده است و یک زندگی از هم فرو پاشیدنه است . حتی اگر حکم خیانت زن شوهردار از لحاظ قانونی مرگ هم شد هیچ چیز نمیتواند جلوی خرد شدن غرور مرد را بگیرد . قطعا فردی که خیانت دیده است چه مرد شد چه زن از لحاظ روحی و روانی معرض بیشترین بیماری ها آن هم از نوح حاد قرار میگیرد .

ثیر خیانت زناشویی بر فرزندان

جلسات مشاوره خیانت زناشویی علاوه بر مسائلی که بر محور رابطه زن و مرد میچرخد مثل نحوه برخورد مرد خیانتکار یا زن خیانتکار یا چگونگی ثیر گذاری این آسیب بر زوجین به موارد مهم دیگری نیز پرداخته میشود . مورد مهمی مثل ثیر دیدن و تجربه کردن این لحظات توسط فرزندان زوجی که مسئله‌ خیانت دست و پنجه نرم میکنند قطعا بسیار مخرب خواهد بود . اینکه پسری که ماش به پش خیانت جنسی میکند این شک و تردید را نسبت به همه زنان تعمیم میدهد و نمیتواند هیچوقت به زنی اعتماد کند . طرف مقابل دختری که پ خیانتکاری داشته ، احتمالا بزرگسالی پی انتقام از همه مردان بر میاید و زندگی افرادی را مختل میکنند. بنابراین نید از جنبه های مهم خیانت زناشویی مورد فرزندان هم به آسانی گذشت .

سوالات متداول

بعد از اثت خیانت مرد آیا دادگاه حضانت فرزندان را به او می دهد؟

اگر پ استطاعت مین هزینه فرزند را داشته شد و معد و دیوانه نشد میتواند خواست حضانت فرزندش را بدهد. این مورد خیانت مرد ثیری رای دادگاه ندارد مگر اینکه دو طرف به توافق رسیده شند که فرزند نزد ما شد.

آیا می توان به دخالت خانواده ها این مورد امیدی داشت؟

این مورد بستگی به خانواده دو طرف دارد. اگر خانواده ها منطقی شند و راهکار منصفانه ای برای زوجین بگذارند بهتر است حتما این مورد آن هاه صحبت کرد.

برخورد مرد خیانتکار انجام چه کاری به صلاح نیست؟

بهتر است مدتی از او فاصله بگیرید و آن محیط نمانید. عصنیت و خشونت جو را بدتر می کند و مرد را ترغیب می کند این کار را ادامه دهد. سرخود تصمیم نگیرید و قبل از هر چیز از مشاوره تجربه کمک بگیرید.

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع: Article III, Section 3: The Treason Clause 

 

۶ راهکار برخورد خیانت شوهر چیست؟

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع