برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟

 
4.2 / 5 ( 5 votes )

انتخاب همسر شایست

انتخاب همسر شایسته شاید یکی از بزرگترین وظایف و مسئولیت های ما زندگی شد . چرا که این انتخاب نه تنها آینده فردی ما ثیر دارد . بلکه زندگی شخص دیگر و نسل‌های بعدی ما نیز ممکن است عث اتفاقات بزرگی شود . این موضوع میتواند مثبت یا منفی  و یا رفتن به مسیری هموار یا نزولی را پی داشته شد . زوجین زمان انتخاب همسر شایسته خود ید معیارهای خود را به صورت عقلانی تعیین کنند .

این موضوع را نید به صورت چارچوب احساسی خاصی طبقه بندی کنند . بدین ترتیب هنگام انتخاب اسیر فضای احساسی و هیجانی قبل از ازدواج که برای اکثر افراد بوجود میاید قرار نگیرند . هرچند زمان انتخاب همسر شایسته و بیشتر مواقع ای که ب آشنایی قبل از ازدواج بین دو نفر به وجود آمده است تصمیم گیری این مورد کمی دشوار به نظر میرسد . اما ما ید دقت لازم ست انتخاب کنیم .

معیارهای  انتخاب همسر شایسته

معیارهای انتخاب همسر شایسته شاید بسیار سخت به نظر برسد . اما ید ما بتوانیم زمانی که قصد ازدواج داریم این معیارها را برای خود نظر بگیریم و مورد آنها نتیجه گیری کنین . زمان تصمیم گیری به مشکل بر نخوریم . معیارهای انتخاب همسر شایسته ید دسته ها و زمینه های مختلف دقت مورد بررسی قرار گیرد . پروسه انتخاب همسر شایسته برای ما به ستی هموار بشود . یاری طلبیدن از یک مشاوره خانواده و روانشناسی این برهه می تواند کمک شایانی به انتخاب ما بکند .

معیارهای انتخاب همسر شایسته به دلیل این که میتواند  به کوچکترین ویژگی ها و صفات طرف مقابل تقسیم شود . این موضوع میتواند گاهی گیج کننده و مبهم به نظر برسد . کید روانشناسان بر مشاوره ازدواج به دلیل همین ابهامات است . کمک به رفع این مشکل ا عث میشود زوجین ر روانی تصمیم را مشاور تقسیم کنند .

 

مهارت های انتخاب همسر شایسته

مهارت های انتخاب همسر شایسته اشاره میشود قطعاً مسئله مهمی است که ید بیشتر موردش فکر کنیم . مهارت های انتخاب همسر شایسته زندگی زناشویی بسیار بسیار ثیر گذار و تعیین کننده میشد . از مهارت حل مسئله به عنوان معیارهای انتخاب همسر شایسته نیز یاد می شود . این زمان قطعا می توان به اهمیت آن پی برد . اگر فردی قبل از وارد شدن به فضای زندگی زناشویی مهارت حل مسئله را خود تقویت کرده شد . نتیجه به مهارت های انتخاب همسر شایسته نیز دست پیدا میکند . این ویژگی ها شد می تواند کمک شایانی به بقا و پیشرفت زندگی مشترک بکند .

فرض کنید که زمان و برهه ای از زندگی مشکلاتی پیش می آید که البته امری طبیعی است . اگر دو طرف زندگی قبل از ازدواج مهارت حل مسئله را زندگی یاد گرفته شند . می توانند برهه های حساس و میتوانند مشکلات را کیفیت مدیریت کرد . آنها از دست ندادن تمرکز خود بر زندگی مشترکشان مسائل و مشکلات را حل میکنند . ضمن آن به ادامه زندگی میپردازند این صورت ثیر آسیب های مشکلات زندگی زناشویی بسیار کاهش می یابد . نتیجه دو طرف می توانند از موانعی که  سر راه هر زندگی مشترکی پیش می آید عبور کنند .

معیارهای انتخاب همسر شایسته از دیدگاه روانشناسی

معیارهای انتخاب همسر شایسته از دیدگاه روانشناسی را می توان بسیاری از کب‌های مربوط به مقوله ازدواج مشاهده کرد . اما معیارهایی که بسیاری از کب‌ها به صورت مشترک آموزش داده شده و به آنها پرداخته شده است . مناسب تمام اقوام و تمام فرهنگ ها و کل تمام انسان هاست . مسائلی که  همراه کلمه ازدواج می شنویم بحث عشق و احساسات گیر دو طرف یک رابطه زناشویی است . بحثی که بدون شک نمی توان از آن به راحتی گذشت . معیارهای انتخاب همسر شایسته از دیدگاه روانشناسی میتوان پیشرفت زندگی مسیر مثبت و حفظ انرژی را به دست آورد . بنابراین عشق و مقوله عاشقی و زندگی عاشقانه از مسائلی است که همه فرهنگ ها به آن پرداخته شده است . از  به عنوان  جمله ویژگی های مثبت یک زندگی مشترک میتوان نام برد .

معیارهای همسر شایسته از دیدگاه اسلام

معیارهای انتخاب همسر شایسته از دیدگاه اسلام آموزه های دینی ما بسیار به چشم می خورد . معیارهای ازدواج از دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار میگیرد . این به این خاطر است که مقوله ازدواج از بحث هایی است که اسلام بسیار مهم تلقی می شوند . امر ازدواج و کید بر ازدواج موفق نظر گرفتن معیار ها برای انتخاب همسر شایسته بسیار امر پسندیده ای است . به این دلیل  که اسلام خانواده خوب و سالم که میوانند حاصل یک ازدواج سالم و زندگی زناشویی خوب شد را از ارکان بقا و کیفت جامعه میداند . معیارهای انتخاب همسر شایسته از دیدگاه اسلام نه تنها برای مردان مطرح شده است . بلکه به همان اندازه برای زنان نیز بر آن کید می شود.‌ این موضوع قطعا میتواند نشانه  ارزش گذاشتن و ارج نهادن به مقام زن که ما یک خانواده خواهد بود شد .

معیار نقش پذیری ازدواج

معیار نقش پذیری ازدواج از جمله معیارهای انتخاب همسر شایسته می شد . بی تردید این موضوع ازدواج های امروزی کمتر به آن پرداخته میشود . اما این نمیتواند از ارزش این معیار و ثیری که می تواند زندگی زناشویی و تشکیل خانواده داشته شد بکاهد . فردی که زمینه نقش پذیری و به تبع آن قبول کردن مسئولیت های مختلف قبل از ازدواج ناکام شد .

احتمالا سخت است که بتوانیم تضمین کنیم که میتواند  نقش همسر خود را به خوبی ایفا کند . زیرا او تجربه ‌های مسئولیت پذیری و نقش پذیری گذشته را نداشته است . نقش های کوچک تر و به مراتب حساسیت کمتر موفقیت و کامیابی نداشته . به همین دلیل به احتمال زیاد نمیتواند نقش پی یا مای و یا همسر خوب بودن را به خوبی ایفا کند . از این جهت است که بررسی معیار نقش پذیری طرف مقابل اهمیت بسیاری دارد . والدین و بزرگترها حتماً ید مورد  انتخاب همسر شایسته جوانان صحبت کنند . نکته هایی این ب را  حتما آنها میان بگذارند . به آنها پیشنهاد دهند که از مشاوره ازدواج نیز این زمینه میتواند راهگشا شد.

 

معیار خودشناسی  و ثیر آن زندگی مشترک

افراد اکثراً فقط زمان ازدواج خود به معیارهای انتخاب همسر شایسته یا مهارت انتخاب همسر شایسته توجه میکنند . اما از مسائلی که کمتر به ما آموخته شده است این است که خودشناسی  بسیار زیاد میتوانند نحوه انتخاب ما و نتیجه ای ک میگیریم موثر شد . خودشناسی به این معنی است که ما به تعمق خود بپردازیم . این مطالعه نقاط ضعف و مثبت خود را کاملا به صورت واضح بشناسیم . این شناختن اعتماد به نفسی را به ما میدهد که به هیچ عنوان قابل کاسته شدن نیست . زیرا که ما خود واقعی خویش رو به رو شده ایم و میتوانیم به ثت این اعتماد به نفس اعتماد کنیم . طبق آن نسبت به قول و قرارهایی که قبل از ازدواج بین دو طرف گذاشته میشوند متعهد و پایدار شیم .

از دیگر فواید و امتیازاتی که خودشناسی میتواند برای ما به ارمغان بیاورد . میشود به این اشاره کرد که ما به دلیل شناخت کامل از خود خیال راحت و صادقانه میتوانیم خودمان را به گزینه مورد نظرمان برای ازدواج آینده معرفی کنید . به دلیل صداقتی که از خودشناسی نشأت می گیرد از میزان تنش های احتمالی برای دادن غول های احساسی زندگی مشترک کاسته خواهد شد . این نکته کمک شایانی به پیشرفت زندگی مشترک روند مثبت خواهد بود . مورد خودشناسی و نحوه آن می توانیم یک مشاوره خانواده و روانشناسی به صورت همزمان کمک بگیریم . راه شناخت و معیار های ازدواج خودمان گمراه نشویم و به نتیجه مطلوب برسیم .

خدمات مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز خدمات متنوعی را زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع:   Laws of Attraction: How Do We Select a Life Partner? 

 

برای انتخاب همسر شایسته به چه ویژگی هایی توجه کنیم ؟

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع