نشانه های خیانت همسر در زندگی مشترک چیست؟

 
5 / 5 ( 1 vote )

خیانت همسر جزء آن دسته مسایلی زندگی مشترک است که کمتر کسی میتواند ادعا کند تمام عواقب دناک آنرا میتواند ککند. اما واقعا چرا خیانت به این حد دناک است؟ زمانی که شما یک رابطه عاشقانه یا حداقل دوسنه هستید قطعا حس وابستگی و تعلق خاطر بوجود خواهد آمد. نتیجه هنگام برملا شدن خیانت همین حس تعلق و وابستگی خدشه دار میشود و به دنل آن اعتماد کمرنگ میشود. هنگامی که این رخداد ها به حالتی دومینو وار به وقوع میپیوندند فردی مورد خیانت قرار میگیرد هیجان های دناکی را تجربه خواهد کرد. این احساسات و عواطف شامل:

  • عصنیت
  • خشم
  • نفرت
  • افسردگی
  • سزخوردگی
  • بی ارزشی

اگر بخواهیم خیانت را تعریف کنیم، آنرا چگونه تعریف میکنیم؟ تعاریف بسیاری از نظر مشاوره خانواده برای خیانت وجود دارد. اما عنصر کلیدی هر خیانتی نقض تعهد است. مورد خیانت به همسر این نقض تعهد زمینه های تعهد روابط جنسی، عاطفی و مسئولیت های رابطه روی میدهد. ید توجه کنیم که ممکن است این تعهد ها زندگی مشترک به صورت کتبی و نوشته شده نشند اما شروع یک زنگی این تعهد ها و مسئولیت ها به صورت یک قانون نا نوشته جاری میشوند. هنگامی که خیاتی برملا میشود بهتر است اطلاعات از خانواده به بیرون بروز پیدا نکند. اولین فرصت از مشاوره خیانت کمک بگیرید.

خیانت همسر شامل این حوضه ها میشود:

  • خیانت روابط جنسی
  • خیانت روابط عاطفی و احساسی
  • خیانت مسئولیت های زندگی مشترک

    بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


دلایل خیانت همسر چیست؟

خیانت همسر میتواند به دلایل بسیاری زندگی مشترک زوج ها روی دهد. البته بررسی کردن دلایل خیانت اینجا به این معنی نیست که خیانت فرآیندی توجیه پذیر است. بلکه هدف از وارسی کردن دلایل خیانت همسر صرفا آگاهی دادن به افراد است. این آگاهی بسیار مفید است، بویژه زمانی که نشانه های خیانت رو به رو میشوند و به آنها کمک خواهد کرد که این وضعیت را بهتر بتوانند مدیریت کنند.

یکی از مهمترین دلایل خیانت زندگی زناشویی از بین رفتن عشق و علاقه بین زوجین است. زمانیکه به هر دلیلی حس دوست داشتن و علاقه بین افراد کمرنگ میشود، مسفانه آنها خیلی راحت تر میتوانند تقض کردن تعهد های رابطه حداقل برای خودشان توجیه کنند. مانند این جملات که شاید برای برخی افراد آشنا شد. *1.

توجه مطلبی که بیان شد میتوان گفت از بین رفتن حس تعلق و دوست داشتن از مهمترین عومل پیش بینی کننده خیانت همسر است. این فاکتور از این جهت از مهمترین دلایل خیانت زندگی مشترک است زیرا سایر عوامل خیانت ساز دیگر را نیز خود جای میدهد. این عوامل کدامند:

  • اخلاق بد همسر
  • سهل انگاری رابطه جنسی و عاطفی
  • زگشت ذهنی یا فیزیکی به روابط عاشقانه سابق
  • روابط سرد احساسی و جنسی

تمامی مواردی که یاد شد توانایی این را دارند که یک رابطه عاشقانه و دوست داشتنی را به یک رابطه سرد عاطفی تبدیل کنند که حتی اگر به خیانت منجر نشود میتواند حداقل به طلاق عاطفی ختم شود.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


 

آیا تنوع طلبی از دلایل خیانت همسر است؟

تنوع طلبی از موارد مهمی است که میتواند رابطه را به خیانت و مرکه بکشاند. فردی که دارای گرایشات تنوع طلنه روابط عاطفی و جنسی است، خیای زود حس میکند همسرش از جذابیت لازم برخوردار نیست. نتیجه چنین جهت گیری هایی این افراد نسبت و رابطه عاطفی و زناشویی سرد میشوند و حس میکنند شریک زندگی آنها مییست دیدگاه هایشان مورد فاکتور های جذابیت تغییر کند. این میل سیری ناپذیر مورد شرکای جنسی و عاطفی حتی میتواند برای خود فرد خیانتکار نیز آزاردهنده شد زیرا هیچ وقت از روابط عاطفی و جنسی خود رضایت کامل ندارند. بنابراین این بسیار ضروری است که مورد انتخاب شریک زندگی خود دقت کنید. این مورد بهتر است یک مشاوره قبل از ازدواج مشورت کنید.

آیا بی اهمیت دانستن خطر خیانت منطقی است؟

حتی زمانی که روابط شما همسرن را عالی تصور میکنید، دلیلی ندارد نشانه هایی که حاکی از سرد شدن رابطه زناشویی و عاطفی زندگی شماست را نادیده بگیرید. هر صورت شما ید نسبت به تعاملات زندگی مشترک خود هشیار و حساس شید. صرفا اینکه شما قضاوت کنید که همسر من به هیچ وجه اهل خیانت نیست گارانتی و ضمانت مناسبی برای نادیده گرفتن خلاء های زندگی نیست.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


اهمیت کمبود های عاطفی بروز خیانت چیست؟

خلاء های عاطفی بروز خیانت زندگی زناشویی نقش مهمی را ایفا میکند. هنگامی که یکی از طرفیت رابطه زندگی مشترک رفرهایی مانند:

  • بی تفاوتی
  • بی توجهی
  • روابط سرد جنسی و عاطفی

را داشته شد، قطعا طرف مقابل از بودن چنین زندگی احساس ناامنی میکند. این گونه مواقع حس اعتماد  به راحتی از بین میرود و از طرف دیگر رفر هایی مانند اینها بیشتر میشود:

  • چک کردن رفر های همسر
  • شک کردن مورد رفر های غیر شفاف
  • بی اعتمادی مورد نیات همسر

    بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


تصورات ناست مورد خیانت چیست؟

مسفانه افرادی که گیر مشکل خیانت می شوند آن چنان مانده و سرگشته میشوند که گاهی به غلط فکر میکنند بعضی رفر ها و گفته ها، عادی یا از طرف دیگر غیر عادی است. یا از افرادی طلب یاری و هم فکری میکنند که نه تنها از کار آنها گره ای ز نمیکنند بلکه مشکل را نیز پیچیده تر میکنند. بعضی از این تصورات ناست شامل موارد زیر است:

  1. خیانت کردن رفری عادی است که همه آن را انجام میدهند.
  2. برای اوغات وارد شدن یک معشوقه برای بهتر شدن زندگی خوب است.
  3. اگر همسرت به شما خیانت کرد حتما خودت مقصر هستی.
  4. حتما فردی که معشوقه همسر شما شده است از شما زیتر، بهتر و شایسته تر است.
  5. خیانت بهتر است کنار بیاییم.
  6. سکوت راه حل خوبی برای ابراز ناراحتی از خیانت های همسر است.
  7. بهترین چاره کار برای خیانت طلاق است.

 

نقش موقعیت های زندگی بروز خیانت چیست؟

یقینا بروز خیانت موقعیت های زندگی ثیرگذار هستند. به وفور دیده شده است که موقعیت هایی مانند: روابط همکاری، شغلی و اجتماعی که مرز های رابطه عاطفی و وظایف حرفه ای نادیده گرفته شده است، خیانت به راحتی بیشتری فرصت بروز پیدا کرده است. این گونه موقعیت ها توجه به اینکه افراد کم کم به یکدیگر وابسته میشوند، مسفانه بیشتر مواقع صدمه ای که به فرد خیانت دیده وارد میشود، نادیده گرفته خواهد شد. اینجا وابستی عاطفی و شکل گیری یک مثلث عشقی بینش افراد را کور میکند و به همین راحتی عواقب تصمیمات خود را فراموش میکنند. بهتر است اینگونه موقعیت ها را جدی گرفت زیرا نادیده گرفتن آنها عث میشود هم روابط حرفه ای صدمه ببینند و هم تعهدات زندگی مشترک لگدمال شوند.


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


نشانه های اولیه خیانت چیست؟

  1. زوجین به یکدیگر سرد میشوند.
  2. وقت گذاشتن برای یکدیگر امری غیر ضروری تلقی میشود.
  3. فعالیت های مشترک کاهش پیدا میکنند.
  4. توجه های بیشتری به اعمالی میگرد که قبلا صورت نمیگرفت.
  5. پنهان اکثر موقعیت های زندگی مشترک بروز پیدا میکند.
  6. تعهدات و مسئولیت های رابطه به حداقل میرسد.
  7. اعتماد رابطه کاهش پیدا میکند.
  8. افراد بی دلیل یا نامتناسب رفر های طرف مقابل تحریک میشوند.
  9. فرد خیانتکار مورد مسائل بی اهمیت بهانه گیر میشود.

پیامد های خیانت زندگی مشترک چیست؟

  • اعتماد به نفس فردی که مرود خیانت قرار میگیرد به شدت کاهش پیدا میکند.
  • افراد حس میکنند دارای کمبود هایی هستنند که فرد دیگری به آنها ترجیح داده شده است.
  • حس رها شدگی عث اضطراب شدید افراد خیانت دیده خواهد شد.
  • احساس نا امیدی و افسردگی شدید.
  • بروز حس تردید مورد توانایی ها نقاط قوت و ارزش های فردی.
  • ایجاد حس بی ارزشی و سرخوردگی فرد خیانت دیده.
  • حس نفرت، اغلب افراد چنان احساس خشم از خیانت وجودشان را فرا میگیرد که از جنس مخالف ممکن است تنفر پیدا کنند.
  • عدم اطمینان از ادامه زندگی مشترک. افرادی که خیانت را تجربه میکنند نسبت به ادامه زندگی تردید پیدا میکنند و نمیتوانند تمام انرژی برای ساختن زندگی مشترک تلاش کنند.
  • ایجاد حس بددلی. بعد از خیانت بی تردید اعتماد کردن و به گفته ها و تعهدات دیگران سخت تر خواهد شد اگر نگوییم غیر ممکن میشود.

     

    سوالات متداول

    هنگامی که به وجود خیانت پی بردیم، چگونه رفر کنیم؟

    بهتر است اینگونه مواقع آرامش خود را حفظ کنید. و اولین فرصت و آرامش بدون رویستی مسئله را همسر خود مطرح کنید

    هنگامی که همسرمان وجود شواهد قطعی وجود خیانت را انکار کرد چگونه رفر کنیم؟

    بهتر است روی مسئله کید نکنیم که تو ید به شواهد احترام بگذاری و آنرا قبول کنی. او راه حل بهتری از انکار پیدا نخواهد کرد. بهتر است بیشتر بر روی کارهای خود تمرکز کنید و به همسرن این نکته را گوشزد کنید ادامه رابطه اینگونه شرایط امکان پذیر نیست.

    بدترین کار هنگام افشای خیانت همسر چیست؟

    ید دقت کنید که برملا کردن اسرار خانوادگی برای دیگران راه حل خوبی برای تنبیه کردن طرف مقابل چیست. اصولا مراجعه به یک روانشناس یا شخص بیطرف راهکار بهتری است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز  خدمات متنوعی را زمینه مشاوره خیانت به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

منبع:۱۰ Signs Your Spouse Is Cheating 

 

نشانه های خیانت همسر زندگی مشترک چیست؟

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع

*1:او به اندازه کافی به من توجه نمیکرد و من هم حق زندگی دارم