عشق در ازدواج چه نقشی را ایفا میکند؟

۵٫۰
۰۱
 

عشق ازدواج موضوعی می شد که بسیاری از کارشناسان مشاوره خانواده را به تحقیق این مورد وا داشته است چرا کهعشق ازدواج هم نتیجه مثبت و ایده آل داشته است و هم نتیجه منفی و مخرب . پیش از اینکه عشق ازدواج را تحلیل کنید ید تعریف ستی از عشق داشته شید . نمیتوان نام هر احساسی را عشق گذاشت و آن را دلیلی برای شروع زندگی مشترک دانست . اگر جلسات مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنید حتما خواهید فهمید که عشق ازدواج تنها یکی از معیار های ازدواج است و به تنهایی نمیتواند زندگی سعادتمندی را برای شما به ارمغان بیاورد . از این رو لازم است که پیش از هر چیزی معنی عشق را به ستی ک کنید و نشانه های عشق حقیقی را بشناسید .

قابل انکار نیست که عشق ازدواج لازمه احساس خوشبختی خواهد بود و اگر احساسی بین زوج وجود نداشته شد وجود یک شرایط ایده آل ز هم راضی کننده نخواهد بود . اما عکس این حالت نیز به ستی صدق میکند یعنی عشق ازدواج هرگز نمیتواند به تنهایی شما را خوشبخت کند چراکه عشقی که حقیقی شد حتما کنار خود مولفه های دیگر را دارد ، تنها عشق کورکورانه یا همان شیفتگی است که میتواند دیگر ملاک های مهم برای ازدواج را نادیده بگیرد .

نقش عشق ازدواج

نقش عشق ازدواج چیست ؟ چه اندازه پررنگ و ثیر گذار است ؟ عدم وجود آن چه پیامدی خواهد داشت ؟ این ها سوالاتی هستند شما پیش از تصمیم به ازدواج ید جواب آن ها را به ستی بدانید . اگر زمینه نقش عشق ازدواج دچار سرگمی یا ابهام هستید مشاوره ازدواج میتواند راهنمای مناسبی برای شما شد چرا که کارشناسان و رواشناسان این حوزه توانایی و علم این را دارند عشق و تمام جوانب آن را به ستی برای شما تشریح کنند .

عشق و علاقه عث میشود زوج نسبت به یکدیگر گذشت و سازگاری پیدا کنند ، صمیمیت و صداقت میان آن ها به وجود بیاید ، رضایت یکدیگر برای آن ها اولویت شد ، نسب به هم احساس مسئولیت بیشتری داشته شند ، زندگی مشترک آن ها پویا تر و نشاط تر شد ، روابط زناشویی زوج کیفیت و رضایت بخش تر شد ، برخورد مشکلات و چالش ها شکی تر شند و . . . این ها همگی از موارد نقش عشق ازدواج هستند اما به این معنا نمیشد که بدون عشق شکل گیری این موارد غیر ممکن است بلکه نقش عشق ازدواج این است که موارد فوق عمیق تر و پایدار تر رابطه زوج به وجود داشته شند و تحقق ازدواج موفق عملی تر خواهد بود .

 

رابطه عشق و ازدواج

رابطه عشق و ازدواج حالت طبیعی و نرمال خود ید مستقیم شد . یعنی اگر ما عشق را به ستی شناخته شیم و به ستی انتخاب کرده شیم عشق میتواند مانند یک معجزه زندگی ما عمل کند و خوشبختی حقیقی را به ما نشان دهد .

اما اگر شیفتگی را عشق اشته بگیریم و به اصطلاح معشوقی را انتخاب کنیم که راه عقل را بر ما ببندد و نتوانیم نقاط ضعف او را تشخیص دهیم رابطه عشق و ازدواج هرگز مثبت و سازنده نخواهد بود چرا که پس از ازدواج و فروکش کردن هیجانات احساسی برخورد جدیت های زندگی مشترک ممکن است فرد کم کم به این برسد که طرف مقابل او فاکتور های مهم اخلاقی را ندارد یا مشکلاتی را دارد که پیش از این هرگز متوجه آن ها نشده است . پس رابطه عشق و ازدواج زمانی مثبت خواهد بود که پس این عشق و انتخاب عقلانیت نیز دخیل شد .

علائم عشق ازدواج

علائم عشق ازدواج را میتوان همان ثیرات عشق دانست که رفر و کردار زوج نمود پیدا میکند . به عرتی هرگاه احساس عشق میان زن و شوهر وجود داشته شد عث تغییرات مثبتی شخصیت ، گفر و رفر زوج میشود که مجموع این تغییرات مثبت عث تعالی زندگی مشترک آن ها میشود . یکی از علائم عشق ازدواج صداقت و تعهد است . البته که نبود عشق توجیهی برای عدم وجود صداقت و تعهد بین زوج نمیشد اما به طور طبیعی میان زوج هایی که زندگی مشترک آن ها عشق وجود دارد میزان صداقت و تعهد بیشتری به چشم میخورد .

حمایت یکی دیگر از علائم عشق ازدواج است . زوج هایی که احساس عشق نسبت به همسر خود دارند شرایط مختلف ( مشکلات خانوادگی ، مشکلات روحی روانی ، مشکلات اقتصادی ، پیشامد های ناگوار ، تصمیمات مهم مانند اشتغال و ادامه تحصیل ، بیماری و . . . ) او را حمایت میکنند و همسر خود را تنها نمیگذراند و سعی میکنند تمام توان به او کمک کنند . اما ازدواج های بدون عشق ممکن است زوج مقابل این شرایط صبر و شکییی لازم را نداشته شند .

مزایای عشق ازدواج

مزایای عشق ازدواج بسیار گسترده میشند یعنی هر جنبه ای از زندگی مشترک و تجربه شرایط مختلف ما ثیرات مختلفی از عشق را میتوانیم شاهد شیم . پیشرفت مادی و اقتصادی یکی از ساده ترین مزایای عشق ازدواج است .

به طور کل از نظر روانشناسی مردان زمانی که عاشق میشوند فعالیت و پویایی آن ها چندین برابر میشود و انگیزه برای پیشرفت آن ها بسیار زیاد تر میشود . از این رو زندگی مشترکی که عشق وجود داشته شد تلاش مرد برای رفاه و آسایش همسر و فرزندانش چندین برابر خواهد بود . از طرفی زن نیز مدیریت زندگی عملکرد بسیار لاتری خواهد داشت و برنامه ریزی دقیق تری برای پیشرفت مالی نظر میگیرد مجموع این عوامل عث پیشرفت اقتصادی زندگی مشترک زوج میشود . یکی دیگر از مزایای عشق ازدواج سازش است . زوج های که عاشق یکدیگر هستند مواقع بحران به راحتی یکدیگر را رها نمیکنند و تمام تلاش خود را برای حفظ زندگی مشترکشان انجام میدهند .

 

سوالات متداول

ازدواج از روی عشق چه ویژگی هایی دارد ؟

ازدواج هایی که از روی عشق هستند اگر این عشق حقیقی شد و انتخاب ستی داشته شیم عث میشود که زندگی ما طراوت و نشاط خود را حفظ کند و میل به پیشرفت و تعالی ما مادام وجود داشته شد .

عواقب ازدواج بدون عشق ؟

اگر فرد کسی ازدواج کند که هیچ تطابقی ایده آل های او نداشته شد و کل فرد نتواند به او علاقه مند شود حداقل پیامد این ازدواج ایجاد طلاق عاطفی میان زوج خواهد بود که این صورت زوج زندگی به ظاهر آرامی را دارند اما احساس خوشبختی هرگز آن ها وجود نخواهد داشت .

ازدواج عشق خوب است یا بد ؟

بدون شک عشق و علاقه یکی از مولفه های ازدواج موفق هستند و نمیتوان منکر لزوم عشق زندگی مشترک شد اما عشق به تنهایی کافی نمیشد و کنار آن ید به دگیر معیار های ازدواج نیز توجه داشته شیم .

تشخیص علائم عشق برای ازدواج چیست ؟

همانطور که گفته شد مواردی مانند وفاداری ، حمایت ، نشاط ، میل به زندگی و پیشرفت ، وابستگی ، مسئولیت پذیری ، احساس رضایت ونی ، اعتماد به نفس ، اعتماد متقابل و . . . از علائم عشق ازدواج هستند .

آیا کم شدن عشق بعد از ازدواج طبیعی است ؟

ید گفت که اگر عشق حقیقی شد هرگز کم نمیشود بلکه روز به روز عمیق تر خواهد شد و تنها این هیجانات و نوسانات احساسی هستند که فروکش میکنند و عث میشوند که عشق ما به صورت یک احساس متعادل و پایدار وجود ما ته نشین شود .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

این راس مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را زمینه مشاوره آنلاین قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :What role does love really play in a marriage? 

 

عشق ازدواج چه نقشی را ایفا میکند؟

  از

09353000102

    

 

منبع:لینک منبع